fredag, maj 23, 2008

Äntligen hemma igen!

Ja, nu har jag kommit hem till gamla Svedala igen och resan har gått över förväntan bra! Vi var nära att missa flyget mellan Cleveland och Newark pga tidsskillnader och lite tid till flygbyte, vi gick från ett flyg till ett annat, men annars gick det bra och alla flyg har varit punktliga, inga oväder dök upp och allt bagage fick vi med oss hem och det blev inga problem i tullarna...

Har sovit ca fyra timmar på nästan 30 timmar... Benen är lite för avslappnade och ögonen tittar i kors, så jag ska snart lägga mig.

Pappa mötte mig och mamma och då kom jag på att jag inte hade nyckeln med mig, så jag frågade pappa om min man hade gett honom nyckeln. De hade faktiskt tänkt på det, MEN ... glömt den... Som tur är var min son hemma pga rejäl förkylning så att han kunde släppa in mig när jag nyss ringde på

Har också hunnit ta en snabbis förbi mitt blomsterland. Innan jag åkte rensade jag bort allt ogräs rejält och nu börjar det komma upp nytt igen, men inte så mycket som jag trodde och det är jag väldigt glad över. En del blomlökar sattes också innan avfärden. Det verkar som om ungefär hälften tar sig, men sommaren är inte slut än...

Måste erkänna att jag är ledsen över att ha fått lämna varma, sköna, soliga Tulsa och komma hem till kalla Sverige, men min familj betyder trots allt mer än vädret. Nu ska jag sova tills de kommer hem och sedan överraska dem med några presenter...

(från Pusselbitarna på metrobloggen)

Inga kommentarer: