torsdag, maj 15, 2008

Lite av varje...

Igar tog vi det raett sa lugnt. Vi var ute och gick ca en halvtimma i omradet och sedan laeste vi lite. Vid 16.30 kom en privatelev till min syster. Hon laer eleven att spela violin. Efter det at vi middag och sedan akte jag och min syster och slaeppte av mamma hos min andra syster och sedan akte vi till en konsert pa en privatskola. Min syster kaenner musiklaeraren vael och laeraren var fantastisk pa att fa eleverna daer att verkligen gilla det de gjorde och de spelade fantastiskt!

Efter det akte vi snabbt till Walmart och inhandlade det viktigaste i matvaeg och sedan haemtade vi mamma hos min andra syster och akte hem och lade oss.

Ikvaell ska vi till min andra systers jobb. Varje ar bjuder hennes jobb in folk och visar upp vad de gor (en arkitektfirma) och bjuder pa mat. Vi ska klae upp oss och vara trevliga och mingla runt... Naer vi varit daer och aetit oss maetta, ska vi ga pa en marknad i naerheten. Det blir bade intressant och roligt.

Just nu jobbar min syster i sin studio, min systers man jobbar, mamma har satt en bulldeg pa jaesning och sitter just nu framfor sin dator och pratar med pappa via skype. Vaedret ute aer mest mulet och vi hoppas att det inte blir regn.

Min andra syster har tagit morgondagen ledig, sa vi tre systrar + mamma ska ut och shoppa hela dagen och aeta lunch pa en italiensk restaurang. Det ser vi mycket fram emot. (Herr pusselbit, jag ska halla i mina pengar, du behover inte vara orolig, fast man vet ju aldrig...) Jag skriver mer om det senare...

Nu ska jag ga och dricka mitt rooiboste med smak av jordgubb och passionsfrukt. Jag hittade det pa Target och maerket aer Lipton och jag tror inte att det finns i Sverige...

(från Pusselbitarna på metrobloggen)

Inga kommentarer: