fredag, maj 09, 2008

Soligt och Regalskeppet Wasa

Klockan aer nu 10.00 pa formiddagen. Jag har aetit en snabb frukost och ska alldeles strax ned i badet. Det aer varmt och skont och det verkar bli soligt idag.

Naer min syster haemtar sin son pa skolan och sedan kor honom till daycare, ska jag och mamma folja med. Vi ska ga av vid skolan (ca 12.00) for vi har lovat min andra systers dotter (hon aer 12 ar) att vi ska komma och titta pa hennes utstaellning om Regalskeppet Wasa. Sedan ska vi ga hem daerifran. Det aer inte sa langt, men tillraeckligt for att vi ska fa rora pa oss...

Imorgon klockan 10 ska vi titta pa henne naer hon gar och spelar ett instrument (glommer hela tiden vilket...) tillsammans med andra i ett marchingband. Hon har sagt att det aer mycket svart att ga och spela samtidigt och det kan jag nog forsta. De har ovat en hel del pa att ga och spela samtidigt och hon aer lite nervos, det aer 1:a gangen hon gar med ett marchingband.

Igar gick jag och mamma runt i omradet och tittade pa alla husen och traedgardarna. Allt aer sa vackert! I vintras var det en riktig isstorm haer och manga (naestan alla) traed gick sonder. Man kan se lite av det fortfarande, men de haller pa att forsoka fa bort allt eftersom. Just nu sitter mamma ute i skuggan pa framsidan av huset och jag misstaenker att hon loser ett korsord eller sudoki... Min syster sitter och jobbar i sin studio.

Igar pratade jag med min man. Idag har sonen forst friluftsdag och sedan ska han ivaeg och gora ett test med morkernavigering med bat. Vi aer mycket stolta over honom, for han haller pa att ta examen (kustskepparexamen tror jag att det heter). Vi aer inte en sadan familj som satsat pa att vara vid vatten eller hav, men sonen har blivit intresserad av detta. Vi far vael se vart det barkar haen... han kommer i alla fall hem vid 04.00 pa lordag morgon igen...

(från Pusselbitarna på metrobloggen)

Inga kommentarer: