torsdag, maj 08, 2008

Tornadovarning

Igar kvaell var vi alla hos min andra syster och at middag. Helt plotsligt gick alarmet for tornados igang. Vi slog pa tv:n och sag pa vaedret och det var en riktig thunderstorm (askstorm) med tornadovarning + oversvaemningsvarning. Vi tittade ut genom fonstren och det var naestan kolsvart och det blaste och regnade otroligt mycket. Vi taeckte for de fonster som gick att taecka for och tog ut allt fran garderoben (klaedkammaren) under trappan och barnen fick ga in daer med en massa filtar. Mamma och alla sex barnen var daerinne medan vi kollade vidare pa vaedernyheterna. Manga av oss bad...

Efter ett tag hade det vaersta gatt forbi och det gick bra med allt. Mamma och barnen kom ut fran garderoben under trappan. Jag hade satt in min vaeska daer. Min mobiltelefon och mitt pass var i den, jag vill kunna komma hem senare och det blir svart utan pass...

Senare pa kvaellen at vi glass och tittade pa American Idol. Hela tiden fanns det en liten ruta nere i vaenster horn daer man kunde se vaedernyheterna. Ifall det skulle bli mer tornadovarning... Herr pusselbit, vi firade var 19-ariga brollopsdag med glass... hur firade du var dag?

Igar fick jag sms fran min man. Bilen gick igenom besiktningen utan anmaerkning. Det aer sa underbart!!!! Jag hoppas att de har det bra daer hemma.

(från Pusselbitarna på metrobloggen)

Inga kommentarer: