söndag, maj 25, 2008

Början av Mors dag

Det är ett fantastiskt väder utanför fönstret och för någon timma sedan var det ca 17 grader varmt i skuggan. Ute springer barnen omkring i sommarkläder och har roligt.

Min man och dotter har begett sig ut för att köpa en baddräkt eller bikini, för dottern måste simma ett antal meter för att bli godkänd i idrott och hennes nuvarande bikini har blivit för liten. Sonen spelar just nu Tibia och äter digestivekex, kexen är något han verkligen älskar och vi köper hem dem emellanåt bara för hans skull. Jag har gått igenom en massa tidningar på internet och är inne på min andra mugg Oolongte. Idag ska jag bara ta det lugnt och läsa en hel del. Det är ju trots allt mors dag! Fast, jag måste nog ändå ta reda på all tvätt som torkat på en torkställning över natten... om jag inte kan få barnen att göra det åt mig förstås Jag kan ju köra med att det är mors dag och att de måste hjälpa mig extra mycket idag... lite känslomässig utpressning och så... När jag ändå håller på kanske jag kan hitta på mer saker som behöver göras... (det finns ju så många saker, så det är lite svårt att veta var man ska börja...) Synd bara att alla är så förkylda

Nu när jag kommit hem måste jag börja ta upp min uppsatsskrivning igen och jag måste börja läsa på all översättning och språkvetenskap så att jag kan ta de tentorna i augusti. Tja, om jag planerar läsandet nu, kommer det att gå bra, annars blir man bara överraskad. Va, är alla tentorna om 14 dagar? Va, var det i övermorgon hela uppsatsen skulle lämnas in? Jag vill inte vara med om det...

Om en vecka har de en speciell dag för vårt område. Vem som helst kan då skaffa ett eget bord och sälja saker. Funderar på att sälja kläder som barnen vuxit ur och kläder vi inte behöver längre. Dessutom kan man säkert hitta en hel del i förrådet som vi inte behöver och som kan säljas. Man kanske också kan baka lite bullar, kakor och sockerkaka och sälja. Lite pengar ska man väl kunna dra in Jag får nog börja gå igenom våra saker så fort som möjligt och planera för det här. Synd att man ska vara en sådan planerande och listälskande person, men det är väldigt skönt att ha en lista att bocka av och det är också mindre risk att man glömmer av saker. Förhoppningsvis är det så i alla fall.

(från Pusselbitarna på metrobloggen)

Inga kommentarer: