måndag, maj 12, 2008

Mors dag

Nu aer klockan ca 21.00. Idag har vi firat Mors dag. Mamma har fatt fina rosor i en vas. Naer jag kom upp i morse fick jag fina teckningar av min systers barn och jag tyckte de var vaeldigt rara. Jag talade om for dem att det var vaeldigt trevligt att fa teckningar av dem, eftersom mina barn inte var haer och kunde ge mig dem. Dessutom, hur manga far fira Mors dag tva ganger pa ett ar? Jo, jag och mamma

Efter motet at vi lunch och pratade med pappa via skype. Min andra syster hade fatt Wii i mors dag present, sa de provade pa lite bowling, tennis, baseball, golf och boxning. Det var roligt. Min tredje syster, som bor i Sverige, ringde och beraettade om hur de har det. Senare kom min syster som vi bor hos, och da at vi de mycket goda Krispy Kreme donutsen. Mmmmmm...

Imorgon ska min dotter ga till horcentralen och jag hoppas att hon verkligen kommer ihag det. Jag misstanker att hon glomt av det, sa jag maste skicka ett sms och paminna henne.

Jag har hittat en mycket intressant bok i en av min systers bokhyllor. Atminstone for dem som har laest kinesiska. Det aer "The seven military classics of Ancient China" oversatt av den kaende sinologen Sawyer. Nu ska jag luta mig tillbaka och njuta av den i nagon timma

(från Pusselbitarna på metrobloggen)

Inga kommentarer: