onsdag, maj 07, 2008

En massa regn

Just nu tar vi det lugnt. Det aer ett riktigt askovaeder ute och det regnar otroligt mycket. Jag har precis aetit lunch och laeser lite tyska. Mamma pratar med pappa.

Vet inte vad vi ska gora senare ikvaell, men antagligen blir det ocksa en lugn kvaell. Snart kommer min andra systers aeldsta dotter (hon aer 12 ar) att redovisa sitt historiska arbete pa skolan. Det handlar om regalskeppet Wasa och hon kommer att ga klaedd i tidsenliga klaeder (sa gott som...).

Snart kommer ocksa en Roosterparade daer vi bor. De ska ocksa vaelja miss "Chick". Det later sa typiskt amerikanskt...

Igar var vi och sag en pjaes i skolan som Mikaela var med i och som hette "Tikki, tikki, timbo". De hade ovat mycket pa det och det maerktes verkligen. Tre klasser med 6-aringar aer inte laett att gora nagot med, men dessa laerare hade gjort ett bra jobb och barnen aelskade det de gjorde och var sa rara!

Det aer sa kul med alla barnen. Mina systrar har ju tre stycken var, sa vi har manga att krama om. Dessutom saknar jag mina egna otroligt mycket! Kram pa er, dotter Pusselbit och son Pusselbit!

(från Pusselbitarna på metrobloggen)

Inga kommentarer: