måndag, maj 26, 2008

En avslagen måndag

Nu är det mulet ute och ca 19 grader varmt. Min son kom hem från skolan och klagade över att det var så varmt... och sedan gick han och tog ut en glasstrut ur frysen och åt upp. Då blev dottern och jag också sugna på det, så nu finns det bara en kvar i frysen och den tillhör herr Pusselbit.

Idag har jag känt mig lite avslagen och tagit det rätt så lugnt och hunnit med 3 muggar te (grönt te med vildkörsbär). Har också hunnit med att diska en diskmaskin och tvätta en tvätt. Ska snart hänga upp tvätten och diska en disk till. Efter det att jag kommit på vad vi ska ha för mat, måste jag också gå igenom alla våra kläder. Det finns en massa ihopvikt rentvätt som behöver komma till sina rätta garderobsplatser...

Det var längesedan, men nu har jag också hunnit gå igenom en del tidningar lite mera noggrant. Hoppas att det inte blir fler svåra tornados i mellanvästern i USA. Tillräckligt många har dött i år! (Extra känsligt då jag har 2 systrar med familjer i Oklahoma).

I morse ringde en av mina bästa vänner. Hon kommer från Indien, men är gift med en svensk man. Hon skulle ha fött senast den 21 maj, men ska ta kejsarsnitt nu på torsdag. Dessutom har hon en tonårsdotter som har leukemi, så det har varit lite tufft där. Hon berättade också att en bror till hennes man nyligen har dött. Det verkar som om problem aldrig kommer ensamma

(från Pusselbitarna på metrobloggen)

Inga kommentarer: