måndag, maj 26, 2008

Fröken Pusselbit och Mors dag

Min dotter har precis tagit ned tvätten från torkställningen och hänger nu upp den nya våta tvätten som innefattar min mans arbetskläder. Hoppas att det hinner torka tills han ska ha dem i morgon.

Hon berättade nöjt förut ikväll om att hon är ledig måndag, tisdag och onsdag från skolan och sedan åker hon på skolresa till Idre. De är borta torsdag - söndag. Hon har skrivit upp sig på att åka forsränning, höghöjdsbana och ha en grilltur till häst. Hoppas att de får kul.

Snart slutar fröken Pusselbit nian och innan dess måste vi hitta en vacker klänning åt henne. Hon är inte så begeistrad över detta, då hon är en pojkflicka och alltid hatat allt vad klänning och kjol heter. Vi har haft våra duster under åren som gått. Till slut kom vi fram till en vapenvila. Skolavslutningar, Julaftnar, bröllop och jämna födelsedagar hos släkten får jag min vilja fram. Alla andra dagar får hon ha vad hon vill på sig. Fast nu får hon allt ta skeden i vacker hand, de ska ha en liten träff innan de slutar skolan och äta god mat och vara uppklädda

Jag hann med att ta ett långt, härligt varmt skumbad idag och läste också ut en bok. Dessutom hann jag också med att spela lite "Heroes of Might & Magic" på datorn, så jag hade en riktigt bra Mors dag. Både min mamma och min mormor blev uppringda och gratulerade från mig. Det var också trevligt att hinna med att läsa igenom en hel del bloggar och se hur andra mammor firade sin dag.

Ikväll åt vi Apfelstrudel och drack te. (Min femte mugg Oolongte). Apfelstrudeln är så god när den kommer direkt från ugnen! Vi åt också en varsin strut med glass.

(från Pusselbitarna på metrobloggen)

Inga kommentarer: