måndag, maj 19, 2008

En mycket varm söndag!

Denna söndag åkte vi till min första systers kyrka på möte. Vi var ju till min andra systers kyrka förra söndagen, så nu har vi varit i bådas kyrkor och sett hur det är. Efter mötet åkte vi till en park på kyrkpicknick. Vi tog med det vi skulle dricka och kyrkan stod för den grillade kycklingen och kakefterrätterna. Det var mycket roligt för barnen att få springa omkring i parken och leka och de hade en fantastisk lekpark mitt i allting! Vädret var underbart soligt och det var över 30 grader varmt.

Efter picknicken skulle min första syster med familj vila lite och sedan åka på ett farvälparty för en familj som ska flytta iväg från staden, så jag och mamma gick hem till min andra syster med familj. Där höll min andra syster på att färga håret på dottern (12 år) och det blev mahognyröd färg med karamellfärgade slingor. Jättesnyggt!! Sedan fikade vi lite och njöt av fågelsången i trädgården.

Vid femtiden kom min första syster med familj och hämtade upp mig och mamma och vi åkte allihop (min första syster med familj och min andra syster med familj) till en svensk kompis för att grilla och ha kul. Efter grillningen drack vi kaffe och te och åt kladdkaka med grädde + kardemummakaka. Kompisen vi var hos hade kläder som hon tänkt sälja på garageförsäljning och vi fick gå igenom allt och ta det vi kunde ha. Det var rena julafton och nu har jag byxor så att det räcker i flera år framöver! Vilken tur att jag tog med mig två resväskor, så att jag kan ta med mig allt hem

Nu är klockan 22.30 och jag ska läsa lite och sedan sova.

(Om ni undrar hur jag kan få fram å, ä och ö, så beror det på att den här gången har jag lånat mammas bärbara dator som hon tog med sig hit.)

(från Pusselbitarna på metrobloggen)

Inga kommentarer: