söndag, maj 25, 2008

Borde sova nu

Jag vet att det är sent. Jag vet att jag borde sova. Men det är bara så skönt att vara hemma igen och bara vara. Ni vet, "borta bra, men hemma bäst" stämmer verkligen in!

Barnen har lagt sig, men de var uppe länge. Jag har en policy om att inte gå och lägga mig före mina tonåringar. Då kan det bli sent ibland och också en viss ilska i vissa situtationer, speciellt när det är skoldag efteråt. Man tänker alltid att nu ska det bli andra bullar... men nu ska det faktiskt bli det Det gäller bara att tänka ut en bra strategi. Tjat hjälper inte. Man kanske skulle dra ut sladden till internet vid 21.00-tiden för dem och har de inte sett till att vara ute från sina spel eller filmer då, tja, det är deras problem och inte mitt. De måste lära sig att planera framåt. Det kanske inte är någon idé att börja spela ett spel, eller börja ladda hem en film och se på den vid 20.30...

Om jag ska komma upp imorgon, måste jag nog själv i säng nu. Hoppas att det blir en bra dag med mycket sol och värme på Mors dag!

(från Pusselbitarna på metrobloggen)

Inga kommentarer: