måndag, juli 28, 2008

Barnen är ute på vift

Jaha, här sitter jag och min man framför varsin dator. Just nu smiter jag lite från tyskan in i bloggningens underbara värld och min man spelar World of Warcraft. Ska snart gå ut och se om tvätten är torr så att jag kan hänga upp nästa tvätt.

Dottern är fortfarande borta och har kul i en annan stad och sonen stack iväg för ca två timmar sedan till la Stada. Han och en kompis bestämde sig snabbt för att eventuellt gå ut och äta och sedan gå på bio. Efter det kommer det antagligen att bli lan-spel över natten och morgondagen hemma hos kompisen, men man kan ju aldrig så noga veta, för sonen är inte speciellt bra på att lämna uttömliga beskrivningar på sina framtidsplaner...

Alldeles nyss ringde dottern och frågade om hon fick ligga över hos någon kompis åtta mil härifrån, för då skulle hon inte åka hem på kvällen. Då skulle jag också få hemtelefonnumret till den person hon ska ligga över hos... För närvarande håller de på att luska ut vilken av kompisarnas kära moder som kan gå med på att ta emot henne över natten. Vi får väl se hur allting slutar...

(bilden är tagen med min mobiltelefon)

(från Pusselbitarna på metrobloggen)

13 kommentarer

Man mins hur roligt det var å ligga över hos kompisar :)
Skrivet av *tingeling* 2008-07-29 kl 01:08
Pusselbiten dricker te ;) svarade 29 juli 2008 klockan 09:19:
Ja, det var ju hur roligt som helst! =)


Blir väl lite så på sommaren kan jag tänka mig, att alla far runt och lever sommarliv.
Skrivet av Mim 2008-07-29 kl 00:42
Pusselbiten dricker te ;) svarade 29 juli 2008 klockan 09:19:
Ja och i den här åldern behöver de komma hemifrån emellanåt och träffa sina kompisar också! =)


och föresten... tack för tipset om saftskålen, ska testa det i praktiken ngn gång i veckan :)
Skrivet av hannangnting 2008-07-29 kl 00:30
Pusselbiten dricker te ;) svarade 29 juli 2008 klockan 01:40:
Gör det och lycka till! =)


Oj, vad jag känner igen mig i din son. Min pappa brukar alltid klaga för över att mina planer är så abstrakta.
Pappa: Vad ska du göra idag?
Hanna: Eventuellt åka och bada.
Pappa: Eventuellt?
Hanna: Ja, jag har betämt att jag ska åka och bada med xxx, men man vet ju aldrig... Kanske åker in i stan eller stannar hemma istället...
Pappa: Jahaja, vill du ha mat?
Hanna: Nej... eller jo, eller gör lite, om jag kommer hem inatt kan jag äta det då... eventuellt...
Pappa: Men Hanna vad du använder ordet eventuellt...
Hanna: ...Eventuellt...
Skrivet av hannangnting 2008-07-29 kl 00:26
Pusselbiten dricker te ;) svarade 29 juli 2008 klockan 01:34:
Det kan nog vara så att han inte riktigt vet och då är det ju inte lätt att svara på mina frågor heller... ;)


Kan tänka mig att det blir så där även här, att barnen driver omkring med kompisar, bio och annat *bävar liiite*
Jo, det är jättejobbigt för de gamla i den här värmen.
Skrivet av Rospiggen 2008-07-28 kl 23:35
Pusselbiten dricker te ;) svarade 28 juli 2008 klockan 23:53:
Det gäller att kunna släppa lite allt eftersom och det är lite jobbigt för en hönsmamma som jag ;)


Bilden är fin och du ska se att din dotter tar vara på sig bra. Det brukar barnen klara av ganska bra. Så var det hos mig iallafall. Sov gott och dröm vackra drömmar!
Skrivet av MICKAN 2008-07-28 kl 23:34
Pusselbiten dricker te ;) svarade 28 juli 2008 klockan 23:52:
Ja, min dotter brukar kunna ta vara på sig rätt så bra och det är skönt att veta. Sov gott du också! =)


Då har ni det mysigt! Bilden är vacker.
Skrivet av Syren 2008-07-28 kl 22:31
Pusselbiten dricker te ;) svarade 28 juli 2008 klockan 23:50:
Vi har det riktigt mysigt! =)


Vilken trivsel! :) Som det ska vara, hahaha... Här sover gubben, febrig och yrande, på soffan och jag... tja, jag skriver lite :)
Skrivet av Myntdrottning 2008-07-28 kl 22:19
Pusselbiten dricker te ;) svarade 28 juli 2008 klockan 23:49:
Nej, har han blivit smittad av dig? Hoppas att han kryar på sig snart!


hej , hoppas det inte känns för tomt när dina är på vigt och du kan ha lite tid att rå om dig kram justine .
Skrivet av j 2008-07-28 kl 21:36
Pusselbiten dricker te ;) svarade 28 juli 2008 klockan 23:48:
Ja, bara de har det bra, kan jag koppla av och må bra själv ;)


Det är bra när man vet hos vem som dom sover över hos, o få ett nummer där dom kan nås. Kram
Skrivet av Sita 2008-07-28 kl 20:04
Pusselbiten dricker te ;) svarade 28 juli 2008 klockan 23:40:
Man är mera lugn då!


Vad skönt med egentid, även om ni sitter upptagna mer varsitt =)
Skrivet av nett 2008-07-28 kl 19:48
Pusselbiten dricker te ;) svarade 28 juli 2008 klockan 23:40:
Ja... =)


Det är som hos mig då, Barn2 är inte speciellt duktig på att berätta vad som händer. "Jag glömde..." =)
Skrivet av starling 2008-07-28 kl 19:43
Pusselbiten dricker te ;) svarade 28 juli 2008 klockan 23:30:
Dels är ju min son en snart 18-årig kille, men han har också Aspergers syndrom och det gör att han har svårt att berätta saker, man får dra ur honom allt med en tång! ;)


Riktigt bra kamera i din mobil!
Skrivet av AnniSaint 2008-07-28 kl 19:14
Pusselbiten dricker te ;) svarade 28 juli 2008 klockan 23:07:
Jag är riktigt nöjd, faktiskt! =)

Inga kommentarer: