fredag, juli 11, 2008

Ska snart sälja saker =)

Ska strax börja med tyskan. Trots det vackra vädret, är det bra om man sitter några timmar/dag...

I går pratade jag och min vän M. om att stå på torget tillsammans och sälja saker vi vill bli av med. Vi är båda lite blyga för att göra sådana där saker, men tillsammans är vi starka Någon gång denna månad kommer det att bli och jag ser verkligen fram emot att äntligen bli av med mina många papperskassar som står och väntar inne i klädkammaren!!

Funderar också på att lägga ut lite saker på Tradera och Blocket. Har så många saker som faktiskt egentligen inte behövs och om man kan sälja dem och få pengar i stället är det ju inte fy skam!

(från Pusselbitarna på metrobloggen)

20 kommentarer

Tycker inte heller om att stå på torget och sälja.
Skrivet av Mia 2008-07-12 kl 20:52
Pusselbiten dricker te ;) svarade 13 juli 2008 klockan 01:41:
Fast nu har jag så många saker att bli av med, så jag måste verkligen ta mig i kragen och göra det! =)


Det är toppen att göra så, jag och min mamma har ett rum där vi säljer loppis och kläder osv.. =)
Skrivet av nett 2008-07-12 kl 08:45
Pusselbiten dricker te ;) svarade 12 juli 2008 klockan 13:32:
Det verkar bra! =)


Jag har också grejor som jag skulle lägga ut på Blocket hade jag tänkt. Måste bara ta mig samman.
Skrivet av Gujan 2008-07-12 kl 00:07
Pusselbiten dricker te ;) svarade 12 juli 2008 klockan 00:16:
Ja, det är just det. Att ta sig samman. Fast imorgon kanske är en bra dag att börja ta kort på saker man vill få sålt och sedan lägga ut... God natt! =)


Haha, det är underbart att du firar mig mer än vad jag själv gjort, hehe (hitills, det kommer mera, hoppas jag).
Jag ska helt klart lära mig bloggkoll.
En god natt till dig med. Jag misstänker att vi ses här i morgon också. Sov gott=)
Skrivet av starling 2008-07-12 kl 00:06
Pusselbiten dricker te ;) svarade 12 juli 2008 klockan 00:15:
Ja, lär dig bloggkoll ordentligt! =) God natt och så ses vi som sagt! :)


Det är väl bra om någon annan kan ha nytta av grejerna... oftast är de ff fina men barnen har vuxit ur eller passar inte på annat sätt.
Go for it!
Du fixar det!
Erika
Skrivet av Härligheter enligt Erika 2008-07-11 kl 23:27
Pusselbiten dricker te ;) svarade 11 juli 2008 klockan 23:33:
Jo, jag tror också att det kommer att gå bra. Har bara aldrig gjort det förut och första gången är extra pirrigt... =)


Har det lite ont just nu så inte bloggat så mycket ikväll, hoppas du mår bra , kram justine ..
Skrivet av j 2008-07-11 kl 21:12
Pusselbiten dricker te ;) svarade 11 juli 2008 klockan 23:20:
Jag mår faktiskt rätt så bra. Synd att du har så ont, ska du inte åka in och kolla upp det där? Sköt om dig ordentligt!! Kram


Lycka till med alltihop Pusselbiten.Kram
Skrivet av Lillian 2008-07-11 kl 18:03
Pusselbiten dricker te ;) svarade 11 juli 2008 klockan 23:14:
Tack så mycket! Kram


Det gör du rätt i, man ska gå emot sina rädslor
Vicke
Skrivet av C.V 2008-07-11 kl 17:41
Pusselbiten dricker te ;) svarade 11 juli 2008 klockan 23:14:
Det är väl lite mer att man egentligen inte vet hur man gör. Det kostar ju att sätta upp ett bord där osv... och första gången man gör något sådant kan det vara skönt att vara två ;)


Nu tänkte jag ju iofs att du kunde spara kläderna till dina barnbarn...*ler*

Kläder kostar ju en hel del redan, jag tror ju inte priserna kommer sjunka direkt. *ler*

Skrivet av Christian 2008-07-11 kl 17:35
Pusselbiten dricker te ;) svarade 11 juli 2008 klockan 23:12:
Hm, jag tror inte att mina blivande barnbarn skulle vilja ha de kläderna. Jag skulle aldrig vilja ha de kläder min mor hade när hon var yngre... ;)


Ja,det är skönt när man är två. Skönt att få rensa ur allt man bara har liggandes och få en liten peng för det.
Skrivet av Susanne 2008-07-11 kl 17:11
Pusselbiten dricker te ;) svarade 11 juli 2008 klockan 23:11:
Japp! =)


Aha, då förstår jag. Jag vet inte riktigt vad bloggkoll är för något. Jag måste fördjupa mig i det vid tillfälle.
Det hade varit fint med så många kommentarer, eller hur? =)
Skrivet av starling 2008-07-11 kl 16:53
Pusselbiten dricker te ;) svarade 11 juli 2008 klockan 23:11:
Bloggkoll är inte så svårt! och ja, det hade varit trevligt med så många kommentarer =)


Svar: Visst är det kul med många kommentarer, det är ju den enda lönen vi får så varje kommentar är guld värd.
Visst var smöret dyrt, det konstigaste av allt är att chips och läsk aldrig verkar bli dyrare.
Det gick jättefort med jobbet, och tur var väl det, annars hade jag gått här och varit nervös.
Jag ilar iväg och köper alkohol, så firar vi över nätet=)
Skrivet av starling 2008-07-11 kl 16:50
Pusselbiten dricker te ;) svarade 11 juli 2008 klockan 23:10:
Håller med om att det är roligt med kommentarer =) Hoppas att du firat nu, det har jag ;)


Det är super roligt med loppis, fast jag är för feg för att stå själv :) och på tradera kan man sälja vad som hällst, och det är inte svårt, till och med jag fixade det, hi hi...
Skrivet av tingeling 2008-07-11 kl 16:18
Pusselbiten dricker te ;) svarade 11 juli 2008 klockan 16:20:
Aha, då måste jag verkligen ta itu med det så fort som möjligt! =)


Jotack. Jag har ju som bekant ägnat timmar åt mina föräldras vind och plockat ihop massvis med saker som jag ska sälja på loppis.
Jag ser fram mot den dagen man kan stå där och kränga saker. Och det som inte går åt där kan man säta ut på tradera. Kul!
Skrivet av Frogprincess 2008-07-11 kl 16:12
Pusselbiten dricker te ;) svarade 11 juli 2008 klockan 16:19:
Håller med dig! =)


Ja, extra pengatillskott är alltid trevligt!
Skrivet av Fröken Sparsmart 2008-07-11 kl 16:02
Pusselbiten dricker te ;) svarade 11 juli 2008 klockan 16:04:
Ja, eller hur! =)


Låter jättebra. Hoppas du får massa saker sålda. Det är så kul att gå på loppis, ett och annat fynd har jag gjort.
Jag skulle också vilja sälja på Tradera, men då måste jag lära mig hur man gör. En sak i taget, nu lär jag mig massa om bloggandet. Vad man kan göra och så=)
Skrivet av starling 2008-07-11 kl 15:35
Pusselbiten dricker te ;) svarade 11 juli 2008 klockan 16:06:
Det är just det som hindrar mig. Vet inte ännu hur man gör det ;)


Att sälja på loppis är superkul...se det som en lek....vänta på rätt kund....man måste inte sälja till den första som kommer och frågar...
Skrivet av kalikå 2008-07-11 kl 14:29
Pusselbiten dricker te ;) svarade 11 juli 2008 klockan 16:07:
Okej, då ska jag försöka att *leka* på loppisen ;)


Om alla gick igenom sina vrår hemma skulle nog rätt många kunna sälja en hel del....
Alla har nog ett skåp där man bara lägger in saker som man inte använder längre...
Men när det gäller kläder kan man ju aldrig veta.

För om det är barnkläder det handlar...tänk på att du kanske kommer få barnbarn...

Skrivet av Christian 2008-07-11 kl 14:23
Pusselbiten dricker te ;) svarade 11 juli 2008 klockan 14:26:
Ja, fast mina barn är så mycket större än vad jag är, inte ens jag kan ärva dem ;)


Bra idé mina kompisar som anordnat en "Loppis" säger att det är kul också.....
Skrivet av Ninja 2008-07-11 kl 14:21
Pusselbiten dricker te ;) svarade 11 juli 2008 klockan 14:23:
Vad bra, för jag vill verkligen både bli av med sakerna och samtidigt få in lite pengar också...


Det är inte lätt att ta tid för sig själv och ta det lugnt alltid, inte minst om man har barn med mer....

Låter skoj det där med att sälja saker...vad är det för saker det handlar om?

Skrivet av Christian 2008-07-11 kl 14:12
Pusselbiten dricker te ;) svarade 11 juli 2008 klockan 14:18:
Jag har precis gått igenom våra garderober, så först och främst kommer det att handla om massor av kläder. Sedan har jag tänkt göra mig av med många av mina böcker... i vårt förråd har vi en massa intressanta saker jag ännu inte orkat titta igenom =)

Inga kommentarer: