torsdag, juli 03, 2008

Underbart väder!!

Ute är det underbart soligt och molnfritt och det är ca 20 grader i skuggan. Ska snart gå ut i det

Har inte sovit så mycket i natt, för min man håller upp lite med sina insomningstabletter under semestern. Han låg och vred sig till 04.00-tiden och först då kunde jag somna ordentligt...

Vi har en hel del att göra i dag och jag har redan en tvätt som kör och diskmaskinen är i gång. Ska försöka få upp dottern också. Hon var tydligen fortfarande uppe vid 04.00-tiden, när min man gick för att dricka lite mjölk. Hon hade nog inte tänkt stanna uppe såååå länge...

Snart ska min man iväg och uträtta lite ärenden ute i la Stada och jag måste gå igenom en massa papper + sätta i gång på allvar med tyskan. Tentorna kommer i slutet av augusti och tiden går mycket snabbt! Det får väl bli en massa muggar te framöver (Kanske också en massa joltcola...)

Igår var jag ute och surfade runt lite på internet och hittade en hel del roliga bilder.


(från Pusselbitarna på metrobloggen)

13 kommentarer

så söt :)
Skrivet av tingeling 2008-07-03 kl 22:59
Pusselbiten dricker te ;) svarade 3 juli 2008 klockan 23:34:
=)


Joltcola? Que?
Skrivet av Rospiggen 2008-07-03 kl 21:21
Pusselbiten dricker te ;) svarade 3 juli 2008 klockan 21:34:
Som coca-cola, fast med väldigt mycket mera koffein i =)


godkväll vännen, hoppas din dag i det härliga vädret varit skönt , kram justine ..
Skrivet av j 2008-07-03 kl 20:39
Pusselbiten dricker te ;) svarade 3 juli 2008 klockan 21:35:
Det har varit en underbar dag =)


Det kan ju vara jobbit att inte få sova ordentligt,hoppas det blir bättre för honom i natt.
Skrivet av Syren 2008-07-03 kl 18:51
Pusselbiten dricker te ;) svarade 3 juli 2008 klockan 21:35:
Det hoppas jag också!!


Vad jobbigt att inte få kunna sova ordentligt, det är viktigt för att kunna orka med dagen. Mannen kan stanna hemma, gör inget, jag tar mned mig ena dottern istället ;)
Skrivet av nett 2008-07-03 kl 18:50
Pusselbiten dricker te ;) svarade 3 juli 2008 klockan 21:37:
Ja, man vill ju inte vara alltför hängig på dagen... det är kanske trevligare att ha med sig ena dottern i stället ;)


Människor behöver få känna att dom är någon
att dom är viktiga
att andra människor ser dom och
att dom behövs.
De är mycket lättare att få dom behoven tillgodosedda tillsammans med andra människor än i ensamhet,de är en stor orsak till att före detta missbrukare blir troende.

kram från Lillian

Skrivet av Lillian 2008-07-03 kl 17:06
Pusselbiten dricker te ;) svarade 3 juli 2008 klockan 21:38:
Sedan får man en mycket stor hjälp av sin tro också. Många fler kristna än man tror, går väldigt sällan i kyrkan...


Tack,det var en härlig dag.
Skrivet av Susanne 2008-07-03 kl 16:02
Pusselbiten dricker te ;) svarade 3 juli 2008 klockan 21:38:
=)


det finns mycke roliga bilder på nätet
Skrivet av BloggOraklet 2008-07-03 kl 15:22
Pusselbiten dricker te ;) svarade 3 juli 2008 klockan 21:39:
Det är verkligen sant! =)


Mmmm, det var en smakupplevelse!!! Som vi sa igår handlar det nog ofta om råvaror...-blev sugen på att prova mer!!!
Joltcola, det är tunga grejer det! ;)
Lycka till med tyskan!
Erika
Skrivet av Härligheter enligt Erika 2008-07-03 kl 14:06
Pusselbiten dricker te ;) svarade 3 juli 2008 klockan 21:40:
Det där med råvarorna är mycket viktigt, som sagt =) Visst är Joltcola tunga grejer ;) Tack, med tyskan kan ett lycka till verkligen behövas...


Ang. hjärntvätt.
Japp, jag tänker särskilt på ett stort, stort land i väster som bara snackar om "freedom" hela tiden. Visst har de kanske frihet, men man hör ibland att de talar som robotar när de nämner sitt land. Det är nästan för plastigt på något sätt.

Insomningstabletter:
Har jag aldrig prövat. Fått recept men rev det. Kör med talbok istället. Släpigt prat av en trött uppläsare gör att jag somnar som efter ett hårt slag i skallen!

Take care (och tack för trevlig korrespondens!)
//Bubbe

Skrivet av Bubbe 2008-07-03 kl 13:41
Pusselbiten dricker te ;) svarade 3 juli 2008 klockan 21:47:
Fast det finns många sämre länder när det gäller hjärntvätt... nu har jag en hel del släkt i det stora landet i väster och har varit där en hel del, så jag kanske är lite hjärntvättad själv. Fast jag var i Tyskland när det var väst och öst och det var verkligen inte roligt... Min man har prövat att läsa urtråkiga böcker, att dricka mjölk innan han går och lägger sig och en massa annat. Insomningstabletterna är allt bäst för honom :) Ta hand om dig också!!


Ja, det kanske är så att de måste fokusera på någonting att tro på, hitta något tryggt som alltid går att återvända till (i tankarna)...

Själv har jag levt ett ganska "långt" liv trots att jag aldrig pysslat med droger. Det liv jag levt har tyvärr format mig till att inte vara kristen.

Respekterar dock allas tro! Hjärntvätt är jag dock emot. Alla individer har rätt till sina egna åsikter. Det är det jag försöker att ge min son också - att han ska hitta sin egen tro, om det så är på tomten eller på något annat spelar ingen roll... Jag TROR (hehe) att om man har en tro på vad-som-helst, så är det lättare att hålla sig på "vägen".

Sorry för "blubberiet", men här är varmt idag och hjärnan ryker...

//Bubbe

Skrivet av Bubbe 2008-07-03 kl 13:25
Pusselbiten dricker te ;) svarade 3 juli 2008 klockan 13:33:
Hjärntvätt är något fruktansvärt! Och det kan ske inom alla områden i samhället, inte bara inom olika så kallade religioner. Vissa regimer har varit och är bra på det ;)


Jag ska också lägga av med mina insomningstabletter. Det är inte lätt. Men det var en läkare som sa att det tar 3 nätter. Det vete tusan.
Skrivet av Gujan 2008-07-03 kl 13:21
Pusselbiten dricker te ;) svarade 3 juli 2008 klockan 13:24:
Fast min man måste ha dem när han ska jobba, så han försöker att inte ta dem när han är ledig... 3 nätter, det är lite jobbigt!


Läskig händelse det där med pundaren i trappuppgången!

Ursäkta, men det är svårt att hålla sig för skratt när du beskriver hur det gått för vederbörande. Varför ska alla som lägger av bli kristna? :)

//Bubbe

Skrivet av Bubbe 2008-07-03 kl 13:01
Pusselbiten dricker te ;) svarade 3 juli 2008 klockan 13:12:
Kanske för att många av dem som blir kristna lyckas hålla sig rena framöver. Jag känner många som varit fast i ett beroende och sedan blivit fria från det när de blivit kristna. Dessutom är jag ju kristen själv ;)

Inga kommentarer: