måndag, juli 07, 2008

Söndagsgodnatt!!

Då har vi ätit upp det chips som var kvar från i går och delat på två små flaskor Dr. Pepper. Jag råkade fastna framför 6:ans "Wake of death" med Jean-Claude Van Damme. Den var väl som alla filmer brukar vara med honom

Maken gick och lade sig för någon timma sedan, hans semester är nu slut och i morgon börjar allvaret igen. Sonen är nog på väg till sängen, men dottern sitter och spelar Baldur´s Gate.

I morgon blir det en ny dag och då är det planerat att jag ska ha kommit igenom kapitel 4 i språkvetenskapsboken. Efter det måste jag läsa igenom boken minst 2 gånger och gå i genom de övningstentor vi fick. Måste också nu börja med uppsatsen på allvar. Översättningen har jag mest ångest inför. En del har gort översättningstentorna flera gånger innan de klarat av den, för den är så fruktansvärt svår. Därför måste jag börja gå igenom de övningsöversättningar jag har hemma...


Som sagt var, det är bara att andas djupt och ta en sak i taget! Kanske att jag först och främst ska gå och lägga mig, så att jag kommer upp i morgon

(från Pusselbitarna på metrobloggen)

17 kommentarer

Å har han redan haft fyra veckors semester... vad jobbigt att börja jobba igen..
Skrivet av Frogprincess 2008-07-07 kl 15:25
Pusselbiten dricker te ;) svarade 7 juli 2008 klockan 15:32:
Nej, i år har han bara två veckors semester och hittills har han bara tagit ut en vecka.


Hej vännen.
Hur har du det idag?

Nä deprimerad tror jag inte att han är, men som sagt,det är svårt att prata känslor med honom. Ju mer jag visar att jag bryr mej och försöker få fram vad som är fel,ju mer låser han sej och blir hård och kall och säger inte ett knyst.
Självklart förstår jag ju att han är trött efter att ha jobbat natt. Det som gör mej ledsen är att han snäser åt mej varje vaken minut fast jag är snäll,passar upp osv. Sen är det ju inte kul heller att höra på söndagen att det är jag som är tråkig och har satt käppar i hjulet och sett till att vi bara suttit hemma hela helgen. Det är ju han som sovit lixom ha ha vad kan jag göra mer än att väcka och fråga om han vill iväg och hitta på nått.
Man kanske skulle skaffa sej en sjukhus säng så kan han sova i den,kan rulla med han på stan medans han sover så har han varit med iaf hi hi

Lycka till med tentorna, du kommer klara detta ska du se! Du är så duktig som pluggar och står i. Vad utbildar du dej till?
Varma kramar

Skrivet av Sess 2008-07-07 kl 11:19
Pusselbiten dricker te ;) svarade 7 juli 2008 klockan 11:23:
Hoppas att det ordnar sig för er, för du ska inte behöva stå ut med att han snäser åt dig! Tack, jag kan behöva all uppmuntran som behövs när det gäller studierna! Just nu försöker jag ta en universitetskurs i C-tyska. Sedan får vi se, för jag har läst en hel del innan också, jag måste bli färdig någon gång... :)


Dr Pepper!? Iiiisch! *grimaserar* Hoppas att du fått sova bra inatt nu och att översättningen går som en dans idag istället :)
Skrivet av Myntdrottning 2008-07-07 kl 10:14
Pusselbiten dricker te ;) svarade 7 juli 2008 klockan 10:55:
Dr. Pepper är mycket gott, så det så!! Jag har sovit väldigt bra i natt =) Tack, jag hoppas också att översättningen ska gå vägen...


En liten sak hos mig till dig, http://www.metrobloggen.se/jsp/public/permalink.jsp?article=19.3265279
Skrivet av tingeling 2008-07-07 kl 10:10
Pusselbiten dricker te ;) svarade 7 juli 2008 klockan 10:54:
Då kommer jag till dig också snart... :)


God morgon!
Idag har du något att hämta på min blogg! :)
Skrivet av Locklig 2008-07-07 kl 09:26
Pusselbiten dricker te ;) svarade 7 juli 2008 klockan 10:54:
Då ska jag komma så fort som möjligt :)


Å så hemsk att semestern redan är slut....
Skrivet av kalikå fyller år idag!!! ;o) 2008-07-07 kl 09:23
Pusselbiten dricker te ;) svarade 7 juli 2008 klockan 10:53:
Jag vet, han har bara semester i två veckor i år och sparar den andra veckan till ett senare tillfälle... Grattis på din födelsedag, förresten!! =)


Ja det var lite klurigt det där med Guitar Hero. På youtube finns massa klipp på en del som är helt fantastiskt duktiga!

Vad pluggar du för något?

Skrivet av Mim 2008-07-07 kl 08:36
Pusselbiten dricker te ;) svarade 7 juli 2008 klockan 10:52:
Jag försöker klara av C-kursen i tyska på universitet...


God morgon i stugan. Här är det grått och trist, känner inte för att göra nått än så länge. Jag fastnade också framför tv och såg den filmen... nätet kopplades ut och jag kunde ju inte väcka sambon, så jag blev sittaden framför dumburken, hi hi.... ha en bra dag :)
Skrivet av tingeling 2008-07-07 kl 08:21
Pusselbiten dricker te ;) svarade 7 juli 2008 klockan 10:51:
Här är det lika grått och trist... Ha en bra dag du också! =)


jag fastnade med samma film som du
Skrivet av BloggOraklet 2008-07-07 kl 07:53
Pusselbiten dricker te ;) svarade 7 juli 2008 klockan 10:49:
Det var tydligen många som gjorde det ;)


God morgon vännen! Gott ibland med chips Hoppas det blir en bra dag med dina studier.En gullig bild.kram
Skrivet av Syren 2008-07-07 kl 05:56
Pusselbiten dricker te ;) svarade 7 juli 2008 klockan 10:49:
Om jag ser till att läsa lite varje dag, borde det gå bra... Kram


Låter som en bra idé sömn är bra. Hoppas du klarar av översättningen.
Skrivet av felicia 2008-07-07 kl 02:03
Pusselbiten dricker te ;) svarade 7 juli 2008 klockan 10:48:
Det hoppas jag också!


Svar: Okej.
Skrivet av Karpstryparn 2008-07-07 kl 01:19


Tack min vän sov gott o dröm något fint.
Skrivet av Lillian 2008-07-07 kl 01:07
Pusselbiten dricker te ;) svarade 7 juli 2008 klockan 10:47:
NU har jag sovit gott, men jag minns inget om vad jag drömde :)


Jag tror på dig jag vet att du kan.De finns en blogg som jag gärna vill att du kollar i de står om de i ett välkomsts hälsnings inlägg och killen som skriver heter Rony.

kram till dig Lillian

Skrivet av Lillian 2008-07-07 kl 00:55
Pusselbiten dricker te ;) svarade 7 juli 2008 klockan 00:58:
Jag har redan kollat på den lite, ska kolla mera på den i morgon. Nu ska jag sova =) Kram


Natti natti.
Skrivet av Karpstryparn 2008-07-07 kl 00:40
Pusselbiten dricker te ;) svarade 7 juli 2008 klockan 00:47:
God natt själv! =)


Jag tycker du är jätteduktig med ditt pluggande.
Skrivet av Gujan 2008-07-07 kl 00:31
Pusselbiten dricker te ;) svarade 7 juli 2008 klockan 00:35:
Tack, kan behöva höra det emellanåt...


Ja, även jag fastnade framför tvn och Van Damme. Fast det var för att jag satt i ett fotbad. Och sedan skulle det smörjas och filas och allt. Jättehärligt! Duktig du är på att planera studierna. Det kommer säkert att gå utmärkt. God natt!
Skrivet av Mia 2008-07-07 kl 00:29
Pusselbiten dricker te ;) svarade 7 juli 2008 klockan 00:36:
Vad underbart med ett fotbad!! Känner att nu är det sista valsen med studierna, måste bli färdig någon gång ;) God natt du också!

Inga kommentarer: