lördag, juli 05, 2008

Tyskaläsning

Nu tar jag lite paus från tyskan och det känns bra! Är snart klar med kapitel 2 i språkvetenskapsboken... Mamma ringde för någon timma sedan, så då fick jag också en liten paus i läsandet.

Magen kurrar och jag måste börja tänka på vad vi ska äta... javisst ja, min man skulle ta hand om det idag. Vad skönt!! Kanske att jag ska försöka få med honom på en långpromenad senare i kväll. Det kan aldrig skada att röra på sig och få lite frisk luft. Vi får se hur det blir.

Ute blåser det rejält och stora moln är på väg in. Antagligen är regnet på väg och jag tror att jag börjar känna av det i kroppen. Hoppas att det inte är migrän på gång...

När jag är klar med kapitel 2. ska jag nog läsa lite i en vanlig bok och dricka te, bara för att koppla av lite!

(från Pusselbitarna på metrobloggen)

6 kommentarer

Ha en fortsatt fin kväll.
Kram
Skrivet av Lillian 2008-07-05 kl 19:40
Pusselbiten dricker te ;) svarade 5 juli 2008 klockan 19:57:
Ha en så trevlig kväll du också!! =) Kram


Om jag bara hade haft lite av den disiplinen på läsningen som du tycks ha så kanske jag hade fortsatt läsa på högskolan...
Skrivet av Frogprincess 2008-07-05 kl 15:11
Pusselbiten dricker te ;) svarade 5 juli 2008 klockan 15:44:
Jag önskar att jag alltid hade den disciplinen i det mesta...


vad du är duktig med ditt läsande :) nu har solen kommit hit, jippi
Skrivet av tingeling 2008-07-05 kl 14:58
Pusselbiten dricker te ;) svarade 5 juli 2008 klockan 15:06:
Jag försöker i alla fall...


Hej igen!
Skönt att få maten serverad!!!
Jag har letat upp vart du kan köpa det IRL... se här http://www.wnwbeauty.se/about/retailers.html Hoppas du hittar en nyans som passar dig! Du får berätta...har du någon shop nära?
Erika
Skrivet av Härligheter enligt Erika 2008-07-05 kl 14:01
Pusselbiten dricker te ;) svarade 5 juli 2008 klockan 14:08:
Ja, jag har en shop nära, så nästa gång jag sticker till la Stada, ska jag kolla upp det där! =)


Absolut,jag ska berätta allt om min kväll. Det pirrar lite i magen måste jag säga...en härlig känsla. Ha det gott.
Skrivet av Susanne 2008-07-05 kl 13:56
Pusselbiten dricker te ;) svarade 5 juli 2008 klockan 14:06:
Det ser jag fram emot!! Ha det så gott =)


vilken vacker bild! påminner om rosen jag tog från Hans trädgård idag när jag var där och kollade till huset.
tänk om jag kan lära Kattskrället att ta hem pengar och värdesaker i stället..?
Hej då från Gullan!
Skrivet av Gullan 2008-07-05 kl 13:56
Pusselbiten dricker te ;) svarade 5 juli 2008 klockan 14:06:
Ja, det vore inte dumt!! =)

Inga kommentarer: