onsdag, juli 02, 2008

Höjda priser

Har nu läst många nättidningar, speciellt serierna bara för att få lite roligt också. Dieseln har nu höjts till 14.89 kr./liter. Den är nästan uppe i 15 kr/litern och i den här takten dröjer det inte länge innan den är uppe i 20-25 kr/liter. Det som många politiker vill ha det till

Hur har de tänkt att man ska förflytta sig mellan hem, jobb och andra viktiga saker? Att promenera och cykla går väl bra, så länge det inte rör sig om mil, kvällar eller nätter. Man vill ju inte att det ska hända barnen något när de är ute med kompisar... Buss kostar, de använder ju också det dyra bränslet, tåg... hahahahaha! Så känner jag inför deras priser. Flyg? *Svälj*... Det här börjar faktiskt bli ett problem.

Matpriserna är något annat. Nötköttfärs på 60 - 65 kr/kg är fruktansvärt!! Jag trodde inte mina ögon, när jag kom tillbaka från USA och såg hur mycket det verkligen kostade i affären... Här gäller det att börja odla upp gräsplätten utanför balkongen och bli vegetarian...

Jag håller med Woody Allen:

" En fördel med att vara fattig är att när du blir gammal kommer dina barn inte att omyndigförklara dig för att komma åt dina pengar."

Nu ska jag lugna ned mig genom att dricka lite mera te och läsa en god bok.

(från Pusselbitarna på metrobloggen)

15 kommentarer

Vi får sluta läsa tidningarna, för man blir bara ilsken!!
Skrivet av Veiken 2008-07-02 kl 21:50
Pusselbiten dricker te ;) svarade 2 juli 2008 klockan 21:54:
Fast ändå vill man veta vad som händer utanför ens ankdamm...


hej vännen , har precis kommit hem från åland och myser lite medans sambon gått och handlat , trevlig kväll, kram justine .
Skrivet av j 2008-07-02 kl 17:59
Pusselbiten dricker te ;) svarade 2 juli 2008 klockan 18:06:
Hoppas att du också får en trevlig kväll!


ja, nu blir allt dyrare. Undrar vart det barkar
Skrivet av BloggOraklet 2008-07-02 kl 17:58
Pusselbiten dricker te ;) svarade 2 juli 2008 klockan 18:07:
Ingen vet det säkert...


Du kan få några recept av mig ;) Fast ska det bli billig vegetarisk kost får det inte bli några halvfabrikat (Quorn,sojafärs osv), inte. De kostar oftast runt 100/kg eller mer.
Skrivet av AnniSaint 2008-07-02 kl 17:55
Pusselbiten dricker te ;) svarade 2 juli 2008 klockan 18:07:
Det kan jag behöva och det är ju klart att det måste vara så billigt som möjligt!! =)


Lite i dom banorna tänker jag också när det gäller hur länge jag ska bo kvar här ute på vischan. Bensinen blir ju också allt dyrare.
svar: Japp, det blir ingen dusch ikväll, gäller att spara in. Förkylningen är där men KAFFE ska jag dricka ;)
Skrivet av Gujan 2008-07-02 kl 16:58
Pusselbiten dricker te ;) svarade 2 juli 2008 klockan 17:56:
Hoppas att förkylningen blir bättre! Usch, kaffe! När det finns te ;)


Precis, skam den som ger sig =)
Skrivet av Rospiggen 2008-07-02 kl 16:53
Pusselbiten dricker te ;) svarade 2 juli 2008 klockan 17:55:
Japp =)


Säga vad man vill om, Mr Allen, men där slog han huvudet på spiken.
Skrivet av Susanne 2008-07-02 kl 16:26
Pusselbiten dricker te ;) svarade 2 juli 2008 klockan 16:41:
Håller med dig där :)


Det är så dyrt nu att man verkligen får överväga att ta den på utflykter osv. Till arbetet måste man ju så det blir på fritiden som man får stå tillbaka
Skrivet av Locklig 2008-07-02 kl 16:00
Pusselbiten dricker te ;) svarade 2 juli 2008 klockan 16:40:
Det är så synd att det ska behöva vara så...


Tack tack och detsamma vad gäller en bra dag! :-D

Ja allt blir bara dyrare nu och lönerna är väl inte riktigt ikapp det...

Skrivet av Mim 2008-07-02 kl 15:14
Pusselbiten dricker te ;) svarade 2 juli 2008 klockan 16:40:
Frågan är väl om lönerna någonsin kommer i kapp :(


Ligger mycket i det woody Allen säger ;)
Skrivet av nett 2008-07-02 kl 14:39
Pusselbiten dricker te ;) svarade 2 juli 2008 klockan 16:39:
Ja, eller hur? ;)


Ja, dessa enorma priser! Hallå!! Vi behöver faktiskt bilen idag, det går inte att komma ifrån.
Oki, då ska jag flaxa och vifta ;)
Skrivet av Rospiggen 2008-07-02 kl 14:19
Pusselbiten dricker te ;) svarade 2 juli 2008 klockan 16:39:
Vet inte vad politikerna tänker på...


det är rent otroligt :( till på köpet har dom på förslag att om man köper en miljöbil ska man inte behöva betala vägskatten, men hur många har råd å köpa en ny bil???? inte många, för då skulle nog de flesta göra det utan detta förslag, och sen kan man ju undra om det nu skulle komma en dag där alla har lyckats få en sån här bil.... vart ska dom då få in pengar??? nötter :( hi hi... ha en bra dag :)
Skrivet av tingeling 2008-07-02 kl 14:16
Pusselbiten dricker te ;) svarade 2 juli 2008 klockan 16:39:
Vi är en av de lyckliga som inte har några skulder på bilen. Inte tänker vi skaffa det heller!!


Det är helt sjukt vad dom höjer priserna. Det är inte vi som är bovarna i dramat, det är alla flyg och båtar t ex. Ta bara en Ålandsbåt som är ute och far för att folk ska dricka sig fulla, okej jag vet att inte alla gör det. Men det är väl två riktiga miljäförstörare. Har dom höjt matpriserna bara för att transportören måste ta mer betalt för att dom har höjt bensinen. Då kommer allt annat också att höjas. Inge bra.
Jag har faktiskt ingen träningsvärk, så jag har väl några "gamla" muskler kvar=)
Skrivet av starling 2008-07-02 kl 13:14
Pusselbiten dricker te ;) svarade 2 juli 2008 klockan 13:19:
Håller med. Varför gå på oss, när de skulle kunna ge sig på de verkligt stora bovarna? Skönt att du inte har träningsvärk i dag!! =)


Ufff Woody Allen, jag vet inte om man ska lita pa hans funderingar om familje.
Skrivet av Morgause 2008-07-02 kl 12:51
Pusselbiten dricker te ;) svarade 2 juli 2008 klockan 12:56:
Jag håller med, men samtidigt tycker jag ändå att det var rätt så träffsäkert =)


Ja,Synd att tradarchaffisarna inte gör som i dom andra länderna...
Du får göra som jag.
Köra hälften blyfri 95 och hälften
E98..Som bara kostar ngt på 8/kr litern.
Det är jättemånga som gör så..
Ha en underbar dagi solen*L*
Skrivet av ciara 2008-07-02 kl 12:41
Pusselbiten dricker te ;) svarade 2 juli 2008 klockan 12:47:
Fast jag har en dieselbil, så det blir nog lite svårt... Ha en underbar dag du också!!

Inga kommentarer: