tisdag, juli 22, 2008

Sent igen...

Denna dag har vi tagit det riktigt lugnt. Det har inte varit så roligt med all åska och ösregn, men man gör ju så gott man kan utav det hela.

Jag själv har läst ut en bok och satte min son på att göra detsamma. Han har en bok hemma från skolan som han bör läsa över sommaren... På grund av sin dyslexi är det väl inte speciellt kul för honom att läsa, men han har faktiskt lyckats komma igenom en hel del böcker under åren som gått, både svenska och engelska.

Jag fick ett brev från min kära svägerska med posten idag, där det fanns bilder på hennes dotter när hon var brudtärna på ett bröllop nu i sommar. Hon är mycket vacker, social och sprallig av sig. Det var ett tag sedan vi såg henne, så min man kände först inte igen henne när han tittade på korten... Hennes kille från Colombia har vi förut bara hört talas om, men nu vet vi hur han också ser ut! De är ett mycket vackert par. Hon så ljus och han så mörk!

Jag vill lugna min kära svägerska. Det första jag kommer att göra när jag stigit upp ur sängen i morgon, är att gå raka vägen till posten och skicka iväg boken som du väntat på. För att klara detta, bör jag nog genast uppsöka sängen och försöka sova... God natt på er alla!!

(från Pusselbitarna på metrobloggen)

8 kommentarer

Vad bra att din son läser, jag vill att mina barn också ska läsa. Jag visar böcker ibland som jag tycker dom ska läsa. Nu senast sa jag till Barn1 att läsa en bok som jag tycker är jättebra. Jag till och med mutade Barn1, Barn1 läser nästan aldrig böcker. Jag sa, du får 100 kronor om du läser ut boken inom en vecka. Boken var utläst samma dag. Jag blev stolt och fattig, men det var det värt. Jag tycker man ska läsa böcker=)
Skrivet av starling 2008-07-22 kl 20:48
Pusselbiten dricker te ;) svarade 22 juli 2008 klockan 21:19:
Dottern är det inga problem med, men sonen läser mycket ovilligt. Det visade sig i slutänden att han var med boken på sitt rum, men han läste inget i den... jag kanske får muta honom också ;)


har du skickat boken nu??
Skrivet av C.V 2008-07-22 kl 19:19
Pusselbiten dricker te ;) svarade 22 juli 2008 klockan 19:25:
Ja! =)


Ja det är väl konstigt att just jag fick de vackraste barnen i världen. Smartaste och snällaste också. För ni tycker väl ändå inte att era är finare och bättre, eller??????

Svägerskan

Skrivet 2008-07-22 kl 14:15
Pusselbiten dricker te ;) svarade 22 juli 2008 klockan 16:23:
Naturligtvis är dotter och son Pusselbit finare och bättre, men dina barn kommer inte långt efter dem ;D


Där är du ;) Ha en riktigt bra dag!
Skrivet av Gujan 2008-07-22 kl 11:17
Pusselbiten dricker te ;) svarade 22 juli 2008 klockan 11:24:
Ha en riktigt bra dag du också!! =)


God morgon i stugan. Idag hoppas jag vi slipper åskan i allafall, regnet och blåsten håller isig, men i mindre styrka som tur än dock... Hunden vill ännu inte gå nå långt i detta väder, men katten "kastade" jag ut till slut, han är livsfarlig, kastar sig runt mina ben och det känns inte så bra kan jag ju säga, aj aj... så nu får han hålla sig ute en stund :)
Det jäller å hitta en bok som är intressant och med stora bokstäver när man ska få barna med dysleksi å läsa, annars tyckte man att det var för jobbigt :/ förstår inte varför de flesta böcker har så små bokstäver över huvudtaget??? många gånger som jag inte läser en bok för just detta...
Ha en bra dag :)
Skrivet av *tingeling* 2008-07-22 kl 08:15
Pusselbiten dricker te ;) svarade 22 juli 2008 klockan 10:53:
Fast nu på gymnasiet måste han läsa utvalda böcker av läraren och då är det inte alltid så lätt... Här är det vackert väder och jag hoppas verkligen att åskan håller sig borta! Ha en bra dag du också!! =)


Bra att han läser, det sägs ju att det går allt lättare och bättre för den med dyslexi om man läser ofta.
Skrivet av nett 2008-07-22 kl 07:35
Pusselbiten dricker te ;) svarade 22 juli 2008 klockan 10:51:
Jag tycker att det verkar så också. Dessutom spelar han många dataspel där man chattar med varandra och det gör ju att han måste läsa en hel del, det mesta på engelska...


Ja det är svårt för dom som har dylexi att läsa, min gubbe har det med. Kram
Skrivet av Sita 2008-07-22 kl 07:02
Pusselbiten dricker te ;) svarade 22 juli 2008 klockan 10:50:
Det är inte alltid så lätt, men det verkar gå bättre och bättre...


Lycka till jag hoppas att solen skiner på dig under din promenad senare i dag.Kram från Lillian
Skrivet av Lillian 2008-07-22 kl 01:28
Pusselbiten dricker te ;) svarade 22 juli 2008 klockan 02:09:
Det hoppas jag också! =) Kram

Inga kommentarer: