fredag, juli 04, 2008

Lite av varje...

Den här dagen har varit helt underbar, fast jag har inte hunnit vara ute så mycket ännu. Blomsterlandet är taget. Nu kan man se alla vackra blommor som finns där och det var väldigt vad citronmelissen hade spridit sig.

Sonen fick ta hand om tvätten. Han fick vika ihop den och lägga in den där det skulle vara och sedan hänga upp den nya. Efter det satte vi honom på middagslagning. Det blev mat som männen i huset gillar, nämligen blodpudding, lingonsylt, stekta bacon och vita bönor i tomatsås. Jag tycker verkligen inte om blodpudding, så jag åt upp alla rester som fanns kvar från gårdagen. Mums!!

Har suttit med tysk språkvetenskap i någon timma. Nu är i alla fall 1:a kapitlet genomgånget en andra gång. Nu är det bara tre kapitel kvar och allt som allt blir det ca 300 sidor. Det känns i alla fall skönt att ha börjat med det.

Mannen har lyckats sätta i gång en mycket gammal dator och är väldigt glad över det. Jag kan inte förstå känslan, men han är i alla fall lycklig. Just nu sitter sonen vid Surrburk och ser på en animefilm. Då är den större skärmen bra att ha.

Dottern har ännu inte hört av sig, så jag har försökt nå henne. Än så länge är det bara telefonsvararen, men hon brukar kolla av den rätt så ofta. Med tanke på att hennes hörsel inte är så bra, får jag nöja mig med det.

Snart ska jag ta hand om lite mera disk och efter det sitta med lite mera tyska. Vid 21.00 tänkte jag kolla på Spartan på ettan och hoppas att den är sevärd.

(från Pusselbitarna på metrobloggen)

16 kommentarer

Vad duktig din son är!
Och vad skönt det känns när man börjar att sätta igång med sånt som ligger över en. Som t ex ditt pluggande.
Skrivet av Gujan 2008-07-04 kl 22:57
Pusselbiten dricker te ;) svarade 4 juli 2008 klockan 23:17:
Håller med i båda fallen =)


jag har också suttit och tittat på den filmen :)Jag skulle också helre ta resterna, hi hi
Skrivet av tingeling 2008-07-04 kl 22:46
Pusselbiten dricker te ;) svarade 4 juli 2008 klockan 23:16:
Ja, resterna var allt godast!!


Duktig son. Gott med blodpudding, men det kan jag inte äta nu.
Du får ha en trevlig kväll du med=)
Skrivet av starling 2008-07-04 kl 22:38
Pusselbiten dricker te ;) svarade 4 juli 2008 klockan 23:15:
Han är väldigt duktig när han väl sätter i gång =)


var det sevärt
Skrivet av BloggOraklet 2008-07-04 kl 22:26
Pusselbiten dricker te ;) svarade 4 juli 2008 klockan 23:15:
Jag har sett bättre filmer...


Åhh, blodpudding som är såååå gott =)
Skrivet av nett 2008-07-04 kl 22:14
Pusselbiten dricker te ;) svarade 4 juli 2008 klockan 23:14:
Usch, är du också en som gillar något sådant hemskt?


BLODPUDDING??? Blä, tvi, iiisch *borstar av tungan* Vita bönor och bacon, det är götta det :) Jag tror att du och jag nog skulle sno ihop en riktigt god middag tillsammans :)
Skrivet av Myntdrottning 2008-07-04 kl 21:39
Pusselbiten dricker te ;) svarade 4 juli 2008 klockan 23:13:
Håller med dig, vi gör vår egen mat och de får äta sitt ;)


Ååå blodpudding som är så gott! *mums*
Jamen eller hur, visst är det så, hela huset förfaller här när jag har mina attacker, fast måste vara värre med barn oxå.
Jag hade blivit ännu mer stressad att det ska gå över då!
Tar du någon medicin mot det?
Skrivet av Sess 2008-07-04 kl 21:32
Pusselbiten dricker te ;) svarade 4 juli 2008 klockan 22:59:
Det är väldigt jobbigt med migränattackerna, men nu är barnen 15 och 17 så de klarar sig rätt så bra själva som tur är. Jag brukar ta in 2 stycken Excedrin migraine tabletter och de räcker i ca ett dygn. De är inköpta receptfritt i USA och ska vara något liknande Imigran, fast bättre! En kompis med Imigran gick över till dem efter att ha prövat dem. De hjälper oftast rätt så bra =)


har du hört av dottern nu
Skrivet av BloggOraklet 2008-07-04 kl 20:55
Pusselbiten dricker te ;) svarade 4 juli 2008 klockan 20:59:
Ja, hon kom hem för någon timma sedan och har haft en underbart rolig dag =)


lagar du mycket mat , vad är din och familjens fanvorit mat , kram justine .
Skrivet av j 2008-07-04 kl 20:40
Pusselbiten dricker te ;) svarade 4 juli 2008 klockan 20:44:
Både jag och min man lagar mat, så det blir lite varierat. Han lagar mycket italienskt och jag kinesiskt. Däremellan blir det svenskt, mexikanskt och en blandning av allt. Vi är allätare =)


Helt lugnt ;) Är det för att du själv ska komma ihåg vem jag är? haha
Skrivet av ICE 2008-07-04 kl 20:08
Pusselbiten dricker te ;) svarade 4 juli 2008 klockan 20:26:
Kanske det ;)


hej vännen , tack för du tittade in , jag har haft ont och varit så trött så bara vilat iadg , får hoppas det går över , ha en trevlig kväll kram justine ..
Skrivet av j 2008-07-04 kl 20:03
Pusselbiten dricker te ;) svarade 4 juli 2008 klockan 20:27:
Hoppas att det onda och trötta går över för dig! Ha en trevlig kväll du också! =) Kram


då har han o jag samma intresse, säg åt honom att bygga upp en riktig racer till dig
Skrivet av BloggOraklet 2008-07-04 kl 19:59
Pusselbiten dricker te ;) svarade 4 juli 2008 klockan 20:05:
Ja, det vore väl trevligt, men då skulle han nog själv ta den ;)


Tack så mkt. Jag satt uppe hela natten och försökte få den så snygg som möjligt!
Skrivet av ICE 2008-07-04 kl 19:53
Pusselbiten dricker te ;) svarade 4 juli 2008 klockan 19:59:
Det måste det ha varit värt, eftersom den faktiskt blev så snygg! Ser du att jag har Ice under de bloggar jag läser och inom parentes har jag skrivit Numb. Är det okej?


Jag gillar inte heller blodpudding, blurk *s* Du får ha en trevlig kväll du med, vi ses säkert här några gånger under kvällen :P
Skrivet av Rospiggen 2008-07-04 kl 19:32
Pusselbiten dricker te ;) svarade 4 juli 2008 klockan 19:39:
Ja, man vet ju aldrig ...


jag förstår hans glädje, jag köper bara ett tomt skal och lösa delar o bygger mina datorer så som jag vill ha dom
Skrivet av BloggOraklet 2008-07-04 kl 19:25
Pusselbiten dricker te ;) svarade 4 juli 2008 klockan 19:30:
Det brukar min man också göra =)


då har du pli på sonen din, jag älskar blodpudding
Skrivet av BloggOraklet 2008-07-04 kl 19:08
Pusselbiten dricker te ;) svarade 4 juli 2008 klockan 19:20:
Jag har bara pli på honom ibland ;) Usch, blodpudding är fruktansvärt äckligt!!!

Inga kommentarer: