onsdag, juli 09, 2008

Ja, jag ska sova...

Dottern var i kväll in till la Stada och träffade kompisar. Hon skulle komma hem vid 22.30, men glömde av tiden, för hon hade så trevligt. När jag råkade kolla på klockan vid 22.45 och hon ännu inte var hemma, ringde jag hennes kompis som var med där, för hennes egen mobil var avstängd pga att den behövde laddas igen. Hon kom hem så fort som möjligt efter påminnelsen och det var skönt. Eftersom hon cyklade, bad jag henne ta en lite längre, men säkrare hemväg. Tänk, den 14 juli blir hon 16 år gammal. Tiden går verkligen fort!!

Nu sitter hon och chattar med folk från hela världen. En för mig okänd person i Storbritannien och en i Californien har hälsat till mig genom henne. Det är rätt kul faktiskt!

Ikväll fick jag tag på min syster Lydia i USA och det var så roligt. Hon höll på att städa som bäst, för hennes svärföräldrar från Chicago var på väg dit. Jag tror att de kommer att få riktigt roligt tillsammans. Hon fyller också år den 9 juli (idag egentligen...), så jag vill härmed gratulera henne så hjärtligt på födelsedagen! Hon leve; hurra, hurra, hurra, hurra!!!

(från Pusselbitarna på metrobloggen)

9 kommentarer

Tack för tårtan! Den ser helt fantastisk ut! :)
Skrivet av crystallions 2008-07-10 kl 23:13
Pusselbiten dricker te ;) svarade 10 juli 2008 klockan 23:45:
Den var god också!! (hittade den på internet...)


fin tårta!!
Skrivet av kalikå 2008-07-09 kl 12:31
Pusselbiten dricker te ;) svarade 9 juli 2008 klockan 13:36:
Tårta och present i ett! =)


Visst oroar man sig. Min dotter blev 17 år i juni.
Skrivet av Mia 2008-07-09 kl 11:59
Pusselbiten dricker te ;) svarade 9 juli 2008 klockan 13:35:
De blir gamla så snabbt, att man knappt hinner med. Och den här oron man känner viftar de bara roat bort...


Det är alltid ett orosmoment när de är ute om kvällarna, det är så skönt när de kommer hem och man kan slappna av!
Skrivet av AnniSaint 2008-07-09 kl 10:46
Pusselbiten dricker te ;) svarade 9 juli 2008 klockan 10:56:
Håller med där. Det är som om man går på nålar tills de kommer hem igen. Det händer ju så många jobbiga saker där ute emellanåt...


Och min dotter fyller 19 år idag. Jodå, jordgubbar har jag fått *mums*
Skrivet av nett 2008-07-09 kl 09:01
Pusselbiten dricker te ;) svarade 9 juli 2008 klockan 10:53:
Då får du säga grattis till din dotter från mig!! Färska jordgubbar är alltid mums! =)


Godmorgon! Verkar vara en duktig tjej du har och det är klart att man kan glömma bort tiden, man har väl själv varit tonåring...
Skrivet av Mim 2008-07-09 kl 08:52
Pusselbiten dricker te ;) svarade 9 juli 2008 klockan 10:52:
Vi har haft våra duster, men nu vet hon vad som gäller och det är så skönt!! =)


Hej =)
Stämningen är god, mycket god tom. Mitt i alltihopa tror jag att hon förstår, nu gäller det att bryta den negativa trenden... Skönt att du tänker på mig!
Ha en jättebra dag!!!
Erika
Skrivet av Härligheter enligt Erika 2008-07-09 kl 08:38
Pusselbiten dricker te ;) svarade 9 juli 2008 klockan 10:49:
Skönt att stämningen är god! Lycka till framöver!! Vi måste hjälpa varandra så gott det går! Ha en härligt underbar dag du också!! =) Kram


God morgon i stugan. Här hos oss regnare det för fullt, och sonen ska hem till sig, blä... men han och min andra son ska komma till veckan igen, kul... hoppas du får en fin dag :)
Skrivet av tingeling 2008-07-09 kl 08:15
Pusselbiten dricker te ;) svarade 9 juli 2008 klockan 10:47:
Här skiner solen från molnfri himmel och det är så skönt! Hoppas att du också får en fin dag!! =)


Passar också på att skriva ett grattis när jag är här :) Hoppas du får en fin dag!!
Skrivet av Ecstasy 2008-07-09 kl 05:10
Pusselbiten dricker te ;) svarade 9 juli 2008 klockan 10:46:
Hoppas också att du får en fin dag! (Det var väldigt vad tidigt du var uppe!) =)

Inga kommentarer: