torsdag, juli 03, 2008

Varm och solig torsdag

Japp, då har hela dagen gått och det är först nu jag fått komma i närheten av en dator. Naturligtvis blev det surrburk!

Jag har verkligen njutit av solen och värmen och försökt glömma bort att mitt blomsterland behöver rensas. Ogräset är nästan lika högt som citronmelissen... kanske får göra det i morgon. (Bäst att skjuta upp allt tråkigt till morgondagen...)

Till middag åt vi mexikanskt och jag tog vackra bilder på det, men det är svårt att lägga in dem i surrburk. Måste ha en annan bättre dator till det, så kanske att ni får se bilderna längre fram.

Min man är nu underbart nyklippt och det kostade bara 230 kronor, så han är rätt så nöjd med det. Han har nog också kollat omkring inne på Clas Ohlsson, det är nästan ett måste när han kommer till la Stada.

Det har inte blivit så mycket tyska läst, men en del papper har blivit gjorda. Sedan vet jag nu också att jag blivit godkänd i den tyska litteraturen och det är väldigt skönt.

Otroligt nog känner jag mig väldigt trött och ska alldeles strax gå till sängs med en bok. Först ska jag emellertid titta in på lite bloggar.

(från Pusselbitarna på metrobloggen)

18 kommentarer

Javisst ska man skjuta upp allting tråkigt till mogondagen. Har man tur så hinner man inte med det då heller ;-)
Skrivet av Frogprincess 2008-07-04 kl 14:50
Pusselbiten dricker te ;) svarade 4 juli 2008 klockan 15:08:
Har precis varit ute och gjort det nu ;)


grattis att du blev godkänd, råkade ramla in här o jag återkommer nog gärna , ha en skön dag o helg, Annika
Skrivet av Annika Solstickan 2008-07-04 kl 10:56
Pusselbiten dricker te ;) svarade 4 juli 2008 klockan 11:41:
Du är välkommen igen! Ha en skön dag och helg du också!


I mina rabatter finns inte ett ogräs (som inte lämnats kvar med flit). Jag tycker det är så rogivande att plocka bort allt som inte ska vara i jorden, ja, enligt mig då. Tänk om jag bara kunde vara lika duktig på att vattna... det blir jag bara stressad av.
Skrivet av AnniSaint 2008-07-04 kl 10:56
Pusselbiten dricker te ;) svarade 4 juli 2008 klockan 11:42:
Ogräset växer så fruktansvärt snabbt, bara...


Det låter BRA aytt skjuta upp allt tråkigt till en annan dag! Jag har säkert frågat detta innan men glömt - varför läser du tyska? Ska du bli lärare eller? KRAM och tack för att du alltid skriver så trevliga kommentarer hos mig!
Skrivet av E-M 2008-07-04 kl 10:21
Pusselbiten dricker te ;) svarade 4 juli 2008 klockan 11:43:
Vet inte än så länge vad jag ska bli, men det lutar nog åt lärarhållet...


Skjut upp det du kan till morgondagen... Det är motot det ;). God morgon!
Skrivet av Locklig 2008-07-04 kl 09:05
Pusselbiten dricker te ;) svarade 4 juli 2008 klockan 11:43:
Ibland ett väldigt bra motto, men inte alltid ;)


Vad kul att du har blivit godkänd! Skönt, så slipper du oroa dig. Ja, det är svårt att få tid att sätta sig vid datorn och bara göra något man själv tycker är kul. Ha en skönt dag!
Skrivet av Mia 2008-07-04 kl 08:41
Pusselbiten dricker te ;) svarade 4 juli 2008 klockan 11:44:
Resten av familjen vill också sitta framför datorn, så försten till kvarn får först mala... Ha en skön dag du också!!


Vad skönt för dig att vara godkänd. Ja nu börjar det röra på sig, vi räknar med att sätta upp en del av skåpen i helgen. Ny kyl & frys är drömmen =)
Skrivet av nett 2008-07-04 kl 08:38
Pusselbiten dricker te ;) svarade 4 juli 2008 klockan 11:45:
Ny kyl och frys är aldrig fel!! =)


skäms* Jaaa, jag vet det var så jag funderade på HUR jag skulle göra... men faktum är att de är knappt använda och ja, ännu lever jag...*skakar lite*
Härlig dag! Hoppas att denna blir lika bra!!!
Erika
PS Vad händer i helgen?
Skrivet av Härligheter enligt Erika 2008-07-04 kl 08:22
Pusselbiten dricker te ;) svarade 4 juli 2008 klockan 11:46:
Skönt att du fortfarande lever ;) Vet inte riktigt vad som händer i helgen här, men idag ska vi njuta riktigt mycket av det vackra vädret!! =)


köp en trimmer och raka av honom håret, det blir billigt i längden
Skrivet av BloggOraklet 2008-07-04 kl 08:18
Pusselbiten dricker te ;) svarade 4 juli 2008 klockan 11:47:
Vi gjorde så i några år, både på honom och sonen. Fast nu vill de ha lite längre hår...


God morgon i stugan. samma värme här idag också, skönt, men jag får nog ta det lugnt i solen... har nästan inte fått sova nått, förbaskade hostan har hållit mig vaken mästa delen av nattan, så det blir kanske en tupplur mitt på dagen :) ha en bra dag :)
Skrivet av tingeling 2008-07-04 kl 08:06
Pusselbiten dricker te ;) svarade 4 juli 2008 klockan 11:47:
Hoppas att den där jobbiga hostan snart går över!! Ha en bra dag du också! =)


God morgon vännen! Tyckeratt rensa ogräs är kul för sedan blir det ju så fint.Ha en härlig fredag.kram
Skrivet av Syren 2008-07-04 kl 05:52
Pusselbiten dricker te ;) svarade 4 juli 2008 klockan 11:48:
Det är sant, det är fint när det är gjort, men ogräs växer verkligen snabbt! :( Ha en härlig fredag du också!! =)


Hej Pusselbiten hann du somna innan trötthets anfallet gick över?

Kram från Lillian

Skrivet av Lillian 2008-07-04 kl 04:18
Pusselbiten dricker te ;) svarade 4 juli 2008 klockan 11:49:
Nja, jag läste ut en bok och somnade vid 2.30 och det är ju inte så tidigt... Kram


Jag skulle också behöva gå ut och rensa. Vi behöver klippa gräs också. Men den dagen kommer väl så småning om.
Sov gott=)
Skrivet av starling 2008-07-04 kl 00:53
Pusselbiten dricker te ;) svarade 4 juli 2008 klockan 11:50:
Som sagt, den dagen kommer så småningom...


Godnatt, sov gott vännen , kram justine ...
Skrivet av j 2008-07-04 kl 00:29
Pusselbiten dricker te ;) svarade 4 juli 2008 klockan 11:50:
God natt och sov gott du också!! Kram


Tackar ;) Jag får väll se om den kommer i uppfyllelse. Du föresten ! Skulle du kunna länka min blogg i ett inlägg så alla vet att jag har börjat om att blogga igen? Vissa verkar inte har förstått det, förutom du.. haha
Skrivet av ICE 2008-07-03 kl 23:29
Pusselbiten dricker te ;) svarade 3 juli 2008 klockan 23:36:
Jag ska tänka ut något ;)


Rensa ogräs är så otroligt tråkigt :) inte nått man gör med glädje precis, fniss.. hoppas ni får sova inatt...
Skrivet av tingeling 2008-07-03 kl 23:03
Pusselbiten dricker te ;) svarade 3 juli 2008 klockan 23:36:
Ja, att rensa ogräs är inget man gör i första taget, inte! =) Hoppas att du också får sova bra i natt!


Åh, tortillas - sååååå gott!! Jag vill resa och äta en massa god maaaaat!!!!!
Skrivet av Rospiggen 2008-07-03 kl 23:02
Pusselbiten dricker te ;) svarade 3 juli 2008 klockan 23:35:
Jag också!! Men var är pengarna till det???


Mexikanskt? Tacos eller vadå? Vad finns det mer för mexikansk mat?
Precis, de ska lära sig i tid men jag är skitnoga med trafikvettet - bara för att man diggar musik ska man inte köra som en dåre.
Skrivet av Rospiggen 2008-07-03 kl 22:31
Pusselbiten dricker te ;) svarade 3 juli 2008 klockan 22:54:
Vi hade tortillas med sallad =) Klart att det är viktigt med trafikvett!! :)

Inga kommentarer: