fredag, juli 04, 2008

God natt!!

Dottern kom hem vid 19.30 och sedan började hon prata i telefon med en kompis hon inte träffade idag. Hon slog sitt telefonrekord och pratade i ca 2 timmar och 10 minuter. Det är inte så dåligt minsann. Tänker på hur jag själv var i den åldern... Fast, oftast sitter dottern och chattar med alla kompisarna och det är väldigt sällan hon pratar i telefon så det är okej!

Hon har i alla fall fått reda på att hon kommit in på den gymnasielinje hon sökt till och det är ju glädjande. Hoppas att hon kommer att trivas där också. Det är samhäll med inriktning på IT, så hon kommer att få en dator genom skolan, vilket hon ser fram emot.

Just nu sitter jag vid Surrburk, dottern vid den bästa datorn och sonen sitter och spelar Tibia. Mannen tittar på Scream 2 och har hörlurarna på sig, så att han inte stör oss andra. Jag ska snart lägga mig och läsa en bok, fast innan dess ska jag kolla runt på lite bloggar. God natt och sov gott!!

(från Pusselbitarna på metrobloggen)

13 kommentarer

Vad kul att hon kom in! Ett stort grattis till din dotter!
Skrivet av Frogprincess 2008-07-05 kl 13:02
Pusselbiten dricker te ;) svarade 5 juli 2008 klockan 13:11:
Hon är väldigt glad över det och jag också! =)


Ja jösses,tänk va dom kan prata.Ser ofta på spårvagnen hur tjejer pratar och pratar, och när den ena går av så säger hon ofta; jag ringer dig när jag kommer hem....hahha
Skrivet av Susanne 2008-07-05 kl 09:24
Pusselbiten dricker te ;) svarade 5 juli 2008 klockan 09:55:
Ja, är det inte märkligt? =)


Go morron säger jag! :) Nu är det dags att vakna, eller är ni sömntutor hela bunten? :)
Skrivet av Myntdrottning 2008-07-05 kl 09:19
Pusselbiten dricker te ;) svarade 5 juli 2008 klockan 09:54:
Klart att vi är nattmänniskor och sömntutor! Alla kan inte gå upp hur tidigt som helst ;)


Tror jag det att hon blir glad för en egen dator =)
Skrivet av nett 2008-07-05 kl 09:09
Pusselbiten dricker te ;) svarade 5 juli 2008 klockan 09:54:
Exakt, vem skulle inte bli det? =)


hoppas att du fick en skön natts sömn
Skrivet av BloggOraklet 2008-07-05 kl 09:03
Pusselbiten dricker te ;) svarade 5 juli 2008 klockan 09:53:
Jodå, jag fick allt sova ordentligt och bra i natt =)


Grattis till dottern, hoppas hon kommer att trivas! Jag är en riktig pladderfia i telefon, har nog alltid varit *s*
Det var jättegott med den dippen till!
Skrivet av Rospiggen 2008-07-05 kl 08:27
Pusselbiten dricker te ;) svarade 5 juli 2008 klockan 09:53:
Jag kan prata en hel del i telefon, om jag pratar med rätt person ;)


God Morgon! Härligt när man får som man vill. Tänker på gymnasielinjen. Det blir liksom lite lättare då! Tänk om våra ungdomar inte hade telefon! Vad skulle dom göra??
Härligt med tonåringar!
Skrivet av Veiken 2008-07-05 kl 07:51
Pusselbiten dricker te ;) svarade 5 juli 2008 klockan 09:52:
Håller med om att det är härligt med tonåringar. Man håller sig ung med dem, för det händer något mest hela tiden =)


God morgon i stugan. Jag satt också och glodde lite på scream men jag tycker inte dom där filmerna är nå bra, försökte sen sova, men det gick lite si och så med den biten, är lite less på hostan nu :/ Idag har vi det grått här, men jag hoppas solen kommer fram senare under dagen. Ha en bra dag :)
Skrivet av tingeling 2008-07-05 kl 06:50
Pusselbiten dricker te ;) svarade 5 juli 2008 klockan 09:46:
Jag gillar inte heller de filmerna, men maken och dottern gör det. De kan se på det bäst de vill! Nu hoppas jag verkligen att du går till läkare så fort som möjligt och kollar upp den där hostan!! Ha en bra dag du också =)


Det är nog timma , skrev fel eler tänkte nog fel, kram godnatt dröm sött, justine ..
Skrivet av j 2008-07-05 kl 00:37
Pusselbiten dricker te ;) svarade 5 juli 2008 klockan 09:45:
Jag tänkte väl det ;) kram


Vad skönt!
Men måste varit jobbigt när dom va små.
Min mamma hade oxå migrän, som barn lärde man sej att vara tyst och stilla då hi hi
det låter ju kanon!
Har käkat imagran innan men det va så fasligt dyrt och hjälpte inte alltid heller.
Beställer du över nätet då eller köper det på resor?
Får du sånt där som jag kallar ögonmigrän oxå?
Att en del av synfältet kan försvinna och händer domnar bort? Blir precis som om man stirrat in i något ljust starkt sken.
Jag får det några gånger om året, va stensäker jag hade hjärntumör innan jag gick till läkaren hi hi
Sov gott vännen.
Kramar
Skrivet av Sess 2008-07-05 kl 00:37
Pusselbiten dricker te ;) svarade 5 juli 2008 klockan 09:39:
Jag hade inte migrän så fasligt ofta när de var små, men det hände. Fast då visste jag inte att det var migrän, utan jag trodde att jag hade någon jobbig förkylning utan snuva med fruktansvärd huvudvärk, haha! Sedan kom jag på att det måste vara det, men på vårdcentralen tyckte de att det borde räcka med att ta in alvedon... Mina systrar i USA ordnade då med Excedrin Migraine och det blev underbart. Eftersom det oftast hjälper rätt så bra, kunde jag sköta mitt jobb och inte vara hemma =) Ibland får jag sådan migrän där det snöar framför ögonen innan själva huvudvärken kommer. Fast oftast blir jag fruktansvärt frusen, yr och illamående + huvudvärk. Ha det så gott! =)


Gud vad de kan prata dessa tjejer i tonåren , min dotter pratar varje dag nu flera timmar så man måste säga till henne att det dax att sluta annars blir det dyrt, hon ska sommar jobba på ett byggplats med en kompis och hoppas det kommer gå bra , 50 kr pre dag får de . Så sov gott och vi hörs kram justine .
Skrivet av j 2008-07-05 kl 00:12
Pusselbiten dricker te ;) svarade 5 juli 2008 klockan 00:18:
Bra att hon fått sommarjobb, men 50 kr/dag, stämmer det verkligen? Är det inte 50 kr/timma? Tack, sov så gott du med! Kram


Modern familj alltså. Så ser det ofta ut här med ;)
Skrivet av Diana 2008-07-05 kl 00:08
Pusselbiten dricker te ;) svarade 5 juli 2008 klockan 00:16:
Skönt att man inte är ensam om det ;)


God natt
Skrivet av starling 2008-07-04 kl 23:47
Pusselbiten dricker te ;) svarade 4 juli 2008 klockan 23:50:
God natt på dig också! =)

Inga kommentarer: