fredag, juli 18, 2008

Test från...

... Starling;

Onödiga saker att veta =)

  • Namn: Pusselbiten
  • Smeknamn: Pusselbiten
  • Kön: Kvinna
  • Ögonfärg: Grågröna
  • Hur är ditt hår: Tjockt och rödbrunt. Räcker nedanför axlarna.
  • Längd: 154 cm
  • Vikt: 47
  • Födelsedag: 28 januari
  • Stjärntecken: Vattumannen
  • Syskon: 3 systrar
  • Sjunger du i duschen: Nej, vill inte att någon ska tro att jag mår dåligt ;)
  • Om ja, vad: Jag sjunger ju inte...
  • Höger- eller vänsterhänt: Både och
  • Civilstånd: Gift och har två tonåringar
  • Vad söker du i ett förhållande: Partnerskap, humor, uppmuntran, intressanta samtal, allt möjligt som är svårt att skriva ned kortfattat...
  • Har du varit otrogen: Nej
  • Har du bil: Ja
  • Vilken bil önskar du dig: en miljövänlig bil, där bränslet inte kostar alltför mycket...

Favorit:

  • Film: Sagan om ringen, Crouching Tiger Hidden Dragon, Stolthet och Fördom...
  • Låt: Många, olika beroende på humör... men inget långsamt!
  • Tv-serie: Alla olika CSI-serierna, Extreme Home makeover, Bones...
  • Skådespelare: Johnny Depp, Colin Firth
  • Skådespelerska: Catherine Zeta Jones
  • Mat: asiatiskt (gärna kinesiskt)
  • Lyckonummer: -
  • Disneyfigur: Mulan
  • Färg: svart, gul, grön och röd

Vad tycker du bäst om:

  • Musik/TV: Musik
  • Rosa/Orange: Orange
  • Festa/sitta hemma: Sitta hemma
  • Sommar/vinter: sommar
  • Dag/natt: natt
  • Tråkigt/roligt: roligt (men vad är roligt?)
  • Soluppgång/solnedgång: Soluppgång, att vara uppe hela natten och sedan se solen gå upp är verkligen fantastiskt. Jag såg det många gånger då jag jobbade nätter =)
  • Diamanter/pärlor: diamanter
  • Silver/guld: guld

Om mig som person:

  • Vilken skola går du i: Jag går på ett av Sveriges mest kända universitet...
  • Har du tagit droger: Nej, aldrig! (om inte alkohol räknas...)
  • Vilka personer gillar du mest och litar på till 100%: Mig själv... och oftast min man ;)
  • När grät du senast: kan ha varit då jag såg på en gråtmild film
  • Varför: det hände något gripande...
  • Är du glad: Oftast
  • Vilken sak kan du inte leva utan: datorn
  • Har du badat naken ute: När jag var mycket liten
  • Sover du med gosedjur: Ja, mannen
  • Har du några piercingar: nej
  • Har du några tatueringar: nej
  • Vad har du på dig just nu: en svart kjol, en beige t-shirt och en svart kofta
  • Vilken låt lyssnar du på just nu: ingen, är bara så glad att migränen är borta och att jag klarar av att lyssna på datorsurret utan hörselsuddar...
  • Vad är det första du lägger märke till hos det motsatta könet: ögonen och deras humor
  • Favoritsport: Konståkning det är så underbart vackert!
  • Vad gör dig glad: Att få träffa positiva människor, att någon bemödar sig om att göra något extra för mig, att få glädja andra och att få skratta mycket!
  • Har du kontaktlinser eller glasögon: Både och
  • Vilka är dina framtidsplaner: att bli färdig med tyskan och det hemliga projektet som jag och min man håller på med. Eftersom det är hemligt just nu, kommer jag att berätta mera om det senare...
  • Vilken är din värsta sjukdom hittills: Migrän
  • Vad är du mest rädd för: Att det ska hända något med mina nära och kära...
  • När känner du dig som vackrast: När jag klätt upp mig och inte har någon som helst migrän
  • Har du några husdjur: nej (hade många när jag växte upp...)
  • Vad tycker du om det här testet: Att det tog lång tid att svara på och att det kan vara kul att läsa andras svar på sina test.

Nu skickar jag det vidare till: Dumman, Gujan och Fröken Sparsmart.

(från Pusselbitarna på metrobloggen)

16 kommentarer

Kul att läsa...är mannen ett nakendjur eller pälsbeklätt :D
Skrivet av Blåbäret 2008-07-19 kl 20:53
Pusselbiten dricker te ;) svarade 20 juli 2008 klockan 09:21:
Lite både och...


Intressant att läsa lite mer om dig.
Skrivet av Frogprincess 2008-07-18 kl 22:56
Pusselbiten dricker te ;) svarade 18 juli 2008 klockan 23:09:
=)


Snart skall jag fylla i den, snart. Ska bara...
Skrivet av Fröken Sparsmart 2008-07-18 kl 20:11
Pusselbiten dricker te ;) svarade 18 juli 2008 klockan 20:12:
=)


Det var inte lite det där. Nu vet man ju mer om dig.
Skrivet av Syren 2008-07-18 kl 19:22
Pusselbiten dricker te ;) svarade 18 juli 2008 klockan 20:05:
Ja, lite mera =)


Kul att läsa lite mer om dig ;)

Svar på frågorna:Gillar i princip allt, men just kinesisk/indonesisk mat är favorit.
Vatten funkar till allt. Annars laktosfri mjölk eller rött vin.

Skrivet av Diana 2008-07-18 kl 18:56
Pusselbiten dricker te ;) svarade 18 juli 2008 klockan 20:06:
Gillar inte vatten så mycket, men jag brukar smaksätta det med citron, lime eller gurka... =)


Självklart skall du få vara med och dela på vinsten!
Skrivet av Fröken Sparsmart 2008-07-18 kl 18:34
Pusselbiten dricker te ;) svarade 18 juli 2008 klockan 19:36:
Tack så väldigt mycket! =)


Tack. Väldigt stort tack.

Hälsningar från Fröken Sparsmart som vet vad HON kommer att göra hela fredagskvällen.

Skrivet av Fröken Sparsmart 2008-07-18 kl 18:30
Pusselbiten dricker te ;) svarade 18 juli 2008 klockan 19:35:
Det var så lite så... =)


Svar: Allt, nåja nästan allt är roligt när barnbarnen kommer! En i taget är fantastiskt!!
Skrivet av Veiken 2008-07-18 kl 18:03
Pusselbiten dricker te ;) svarade 18 juli 2008 klockan 19:36:
Ja, jag har ju inga ännu, men ser allt fram emot när den tiden kommer... =)


Himmel och pannkaka!! Det var inte lite!! Tänkte du inte så du fick migrän igen??? Kram!
Skrivet av Veiken 2008-07-18 kl 17:58
Pusselbiten dricker te ;) svarade 18 juli 2008 klockan 18:00:
Nej, nu mår jag faktiskt riktigt bra och energin har kommit tillbaka! =)


Jag lånade en bild av dig och la upp den i min nya blogg
Skrivet av C.V 2008-07-18 kl 17:31
Pusselbiten dricker te ;) svarade 18 juli 2008 klockan 17:50:
När jag var inne och kollade på det, var det riktigt vackert! =)


Vad kul, nu vet jag lite till.
Det är konstigt med reklamen tycker jag. Det är iallafall reklam på din sida nu=)
Skrivet av starling 2008-07-18 kl 16:51
Pusselbiten dricker te ;) svarade 18 juli 2008 klockan 17:48:
Det är mycket sällan jag ser reklam, undrar varför?...


Det var en riktig utfrågning.
Skrivet av Sita 2008-07-18 kl 16:48
Pusselbiten dricker te ;) svarade 18 juli 2008 klockan 16:57:
Det tog allt lite tid och besvara...


Ja, puh... vilken tid det tog MEN jag kommer på mer och mer under tiden ;)OCH där har du ju en sport jag gillar konståkning!!! *skyndar tillbaka och skriver i det*
Erika
Skrivet av Härligheter enligt Erika 2008-07-18 kl 16:41
Pusselbiten dricker te ;) svarade 18 juli 2008 klockan 16:55:
Ja, konståkning går ju inte av för hackor!! =)


Hmmm...undrar om det är samma test jag fått ska kolla ikväll när jag får surfa gratis...
Skrivet av Ninja 2008-07-18 kl 16:40
Pusselbiten dricker te ;) svarade 18 juli 2008 klockan 16:53:
Kollar in hos dig senare och ser hur det blev... =)


det var en lång lista, svar på din fråga är att dom nya kommer jag bara skriva i när jag har tid
Skrivet av C.V 2008-07-18 kl 16:32
Pusselbiten dricker te ;) svarade 18 juli 2008 klockan 16:51:
Okej, lite som min "Bra Tips" blogg, då =)


Hej syster Vattuman!
Skrivet av AnniSaint 2008-07-18 kl 16:01
Pusselbiten dricker te ;) svarade 18 juli 2008 klockan 16:07:
Hejsan =)

Inga kommentarer: