tisdag, juli 08, 2008

En gråmulen tisdag

I går kväll fick jag vänta en och en halvtimma på att min man skulle komma ut från badrummet!! Vad gör man där inne så länge? Jag bara undrar... Antagligen var det skönt för honom att låsa om sig och få läsa lite i lugn och ro, men jag väntade på att få krypa ned i badet, ju! Jag beslöt mig för att hur sent det än blev, så skulle jag ta ett skönt bad. Och det gjorde jag också Jag somnade vid 01.30 och sov så underbart härligt hela natten... ända tills grannarna på övervåningen började borra och ha sig. Fast då var det ändå dags att gå upp, så det gjorde ingenting. Sonen kom upp då också, men dottern var jag nyss inne hos och hon verkar halvdöd, undrar när hon somnade?

Jag ska vara hos tandläkaren först vid 18.00 i kväll och jag kommer att kunna tänka på det här heeeela dagen

Ute är det mulet och ingen sol i sikte och ca 17 grader varmt. Vi får väl hoppas att vädret blir bättre framöver!

En av mina nära och kära vänner ringde i förmiddags. Hon brukar ha så svårt att komma ifrån, så det var så länge sedan vi pratades vid. Livet är verkligen tufft ibland och jag önskar att jag kunde hjälpa henne mer än vad jag gör, hon bor en hel del mil härifrån. Jag hoppas verkligen att samtalet hjälpte henne lite grand, åtminstone så att hon klarar av några dagar till...

(från Pusselbitarna på metrobloggen)

15 kommentarer

Vissa kan vara inne på toa hur länge som helst. Ibland tror jag att så fort jag tänker att jag ska in där så sänds det ut en signal till övriga familjen *vips* så är det upptaget. Har för tillfället bara en toa och inget badkar=(. Hoppas det går bra hos tandläkaren=)
Skrivet av starling 2008-07-08 kl 17:33
Pusselbiten dricker te ;) svarade 9 juli 2008 klockan 01:17:
Oftast är han inte inne så länge där, men den här gången tror jag han "kände" av att jag ville ned i badet ;) Det gick bra hos tandläkaren =)


Jag vann tjoho! Bild på klänningen finns i min blogg nu! :-D
Skrivet av Mim 2008-07-08 kl 15:07
Pusselbiten dricker te ;) svarade 8 juli 2008 klockan 15:11:
Grattis, då kommer jag över och tittar! =)


Det är inte svårt att spendera en halvtimma i badrummet...
Skrivet av Frogprincess 2008-07-08 kl 15:01
Pusselbiten dricker te ;) svarade 8 juli 2008 klockan 15:03:
Nej, men här var det 1 1/2 timma...


Det är tungt när ens vänner behöver en och man bor långt ifrån. Men ett telefonsamtal kan betyda så oerhört mycket.
Skrivet av Locklig 2008-07-08 kl 14:43
Pusselbiten dricker te ;) svarade 8 juli 2008 klockan 14:48:
Ja, vad skulle man göra utan telefonen?


Det hjälpte henne säkert. Vad hon än har för problem, så är det alltid skönt att prata av sig.
Skrivet av AnniSaint 2008-07-08 kl 14:30
Pusselbiten dricker te ;) svarade 8 juli 2008 klockan 14:31:
Det hoppas jag också!!


glömde ju detta, normalt är det ju fruntimmer som är länge i badrummet, gubben vet väl om att han är av det andra könet
Skrivet av BloggOraklet 2008-07-08 kl 14:10
Pusselbiten dricker te ;) svarade 8 juli 2008 klockan 14:31:
Antagligen somnade han eller fastnade med en bra bok eller tidning... ;)


det går bra hos tandläkaren ska du se
Skrivet av BloggOraklet 2008-07-08 kl 14:10
Pusselbiten dricker te ;) svarade 8 juli 2008 klockan 14:30:
Jag hoppas verkligen det!


Tack tack, tävlingar är kul och gratis är gott! ;-D

Vad ska du göra hos tandläkaren då?

Skrivet av Mim 2008-07-08 kl 14:08
Pusselbiten dricker te ;) svarade 8 juli 2008 klockan 14:30:
Den årliga kontrollen...


Det kommer några skyltar till! :-D
Skrivet av Gealach 2008-07-08 kl 13:54
Pusselbiten dricker te ;) svarade 8 juli 2008 klockan 13:59:
Underbart!! :D


Neej, tonårstiden är inte lätt för dem heller. Titta bara på vilka krav eller roller det finns i tonårskulturen! Hur ska man vara för att passa in osv??? Inte lätt när man håller på att formas till en egen individ... det är en viktig tid!
Erika
Skrivet av Härligheter enligt Erika 2008-07-08 kl 13:36
Pusselbiten dricker te ;) svarade 8 juli 2008 klockan 14:00:
Håller med! Hoppas att allt går vägen nu och ett stort lycka till från mig!!!


Här började det med sol men nu är det mer ostadigare. 1½ timme! Så länge är inte ens min dotter i badet.
Skrivet av Mia 2008-07-08 kl 13:31
Pusselbiten dricker te ;) svarade 8 juli 2008 klockan 14:00:
Min man kanske somnade, vem vet? ;)


Hej,
hamnade här av en slump.
Ser att vi har en del gemensamt. Sonen min har också Asperger, jag har Adhd och vad gubben har vet vi inte (men nått är det ;) )
Ha det bra,
Skrivet av Acinna 2008-07-08 kl 13:18
Pusselbiten dricker te ;) svarade 8 juli 2008 klockan 14:32:
Ha det så bra du också!! =)


haha, nejnej, jag var glad... skönt o slippa förklara allt alltid från början... bara säga "hej, det är jag..." så fick man hjälpen direkt =D
haha, jag är glad ja har två toaletter. slippa köa. ungarna får lilla toan o badrummet är miin ;D hahaa
o lycka till hos tandläkaren... lagom kul så där..
Skrivet av Tuta 2008-07-08 kl 12:53
Pusselbiten dricker te ;) svarade 8 juli 2008 klockan 13:12:
Vi har också två toaletter, men bara ett badkar... Håller med om att det är lagom kul med tandläkare... :(


Vad gjorde mannen så länge tror du?
bloggsvar
Tack snälla, Pussel! Det är så skönt att höra! det känns som om vår dotter drar längre och längre bort ifrån os just nu och att det är dags att vi hämtar hem henne. Jag hade en otäck dröm häromnatten att hon börjat röka hasch... och jag vet, det var bara en dröm men någonstans måste rädslan och oron ha kommit ifrån. Denna "svarta" grupp hon hittat har ett självskadande beteende vilket hon tyvärr tagit efter till viss del och jag är rädd. Och vilka kompisar ska man kunna lita på? Det här är så stort och svårt att jag känner mig väldigt liten. Kram! Erika
Skrivet av Härligheter enligt Erika 2008-07-08 kl 12:47
Pusselbiten dricker te ;) svarade 8 juli 2008 klockan 13:11:
Jag tycker att du ska berätta om din rädsla för henne, då får hon en viss förståelse för vad du också går igenom, även om hon slår ifrån sig det. Att hamna i dåligt sällskap är nog mycket lätt i tonåren, men jag vet faktiskt inte vad man kan göra som förälder mer än att ställa krav och hålla efter henne så mycket som möjligt. Tonårstiden är ju inte lätt, varken för tonåringen eller föräldrarna. Ge inte upp, bara. Stå på dig!! Kram


Ja han reser runt Lillsnabeln :-D

Oj! En karl som är i badrummet 1½ timme! Högst ovanligt :-D

Skrivet av Mim 2008-07-08 kl 12:23
Pusselbiten dricker te ;) svarade 8 juli 2008 klockan 12:41:
Det gör mig halvgalen ibland ;)

Inga kommentarer: