söndag, juli 13, 2008

Lite bättre... =)

Har tagit det mycket lugnt i dag och det känns lite bättre. Fastnade framför tv:n ikväll och nu framför datorn. Under dagens gång har jag försökt komma in på metrobloggen, men den har varit seg som en kola. Fast jag lyckades ta mig ut via linux webläsare ett tag, men metrobloggen såg inte riktigt ut som den brukar på den

Imorgon ska jag också ta det lugnt. Jag vill bli helt bra så fort som möjligt. Det åskade och regnade idag och jag är verkligen trött på det här ombytliga vädret!!

I övermorgon fyller min dotter 16 år. Hon vill åka till en kompis i en annan stad och vara borta någon dag. Varken jag eller min man orkade fatta några beslut i kväll, vi sa att vi skulle tänka på det till i morgon. Tjejen som hon skulle träffa är 18 år, bor hemma och verkar skötsam (hon har ett jobb). Min dotter träffade henne på ett manga- och animekonvent i februari, så de har känt varandra ett tag. Det lutar åt att hon får åka, men jag ska först prata med den här tjejen per telefon i morgon eftermiddag.

Barnen har den lilla toan och jag + min man har badrummet. Synd att jag alltid måste vänta på att min man ska bli färdig ;) Sov så gott i natt!!

(från Pusselbitarna på metrobloggen)

9 kommentarer

Alltid jobbigt när man inte vet vad man ska tillåta barnen att göra.
Jag har precis ätit en sen middag som den underbara Mannen har lagat. Det var jättegott.
Lycka till med erat beslut=)
Skrivet av starling 2008-07-13 kl 21:07
Pusselbiten dricker te ;) svarade 14 juli 2008 klockan 00:24:
Hon kommer att få åka! =)


Det kan vara jobbigt när man inte vet om man ska våga skicka iväg sina barn. Jag förstår dig!
svar: man ska inte underskatta ett snöre, det kan man ha till många saker :)
Skrivet av Gujan 2008-07-13 kl 11:37
Pusselbiten dricker te ;) svarade 13 juli 2008 klockan 11:54:
Det är lite lättare när man vet att ens tonåring har träffat den andra personen irl och att de inte bara träffats via en chatt. Min dotter är rätt så social av sig och har fått träffa många hon lärt känna på manga- och animekonvent. Hittills har det gått bra och det är väldigt skönt!! =)


men inte var det något på TVn igår eller???
Skrivet av kalikå 2008-07-13 kl 10:54
Pusselbiten dricker te ;) svarade 13 juli 2008 klockan 11:51:
Tja, vi såg på "Tomb Raider" 1 + 2 på kanal 4+. Det var lite nostaligi över det hela, det var såpass längesedan vi såg filmerna ;)


Hoppas du har sovit gott och du mår bättre nu. Kram
Skrivet av Mia 2008-07-13 kl 10:30
Pusselbiten dricker te ;) svarade 13 juli 2008 klockan 11:50:
Jag har sovit underbart gott och mår mycket bättre! =) Kram


hoppas att du är pigg idag och att datorn fungerar som den ska
Skrivet av C.V 2008-07-13 kl 10:20
Pusselbiten dricker te ;) svarade 13 juli 2008 klockan 11:49:
Jag är piggare idag och det är så skönt! =) Två datorer fungerar som de ska, Surrburk vet jag inte ännu...


Lilla DU!
Sätt ut en mulltoa och en kanna vatten med tillhörande tvål, så har du din egen toalett.
Du gömmer dig bakom häcken av citronmeliss, friskt miljövänligt och lugnt.
Om det regnar, tja då vet jag inte...... kanske ett rejält gammalt nattkärl under sängen.
Svägerskan
Skrivet 2008-07-13 kl 09:52
Pusselbiten dricker te ;) svarade 13 juli 2008 klockan 11:44:
Tänk vad bra jag har det! Hur skulle jag klara mig utan min egen lilla svägerska som ger mig bra råd? ;D


God morgon i stugan. Här regnar det för fullt idag, det är verkligen ingen ordning... känns i kroppen, blä... men jag hoppas det blir bättre om nån timme :) hoppas kan man ju alltid, hi hi... hoppas du fått sova och känner dig pigger... ha en bra dag :)
Skrivet av tingeling 2008-07-13 kl 08:51
Pusselbiten dricker te ;) svarade 13 juli 2008 klockan 11:48:
God middag! Här ser det ut som om det ska åska snart igen, men jag känner mig mycket bättre idag! =) Har verkligen fått sova bra och länge =D Ha en bra dag du också!! =)


Godmorgon, skönt att du få må bra , finns det inget behandling som avslappnings teknik m.m. som du kan gå och få på sjukhuset , det fick jag då jag hade migrän, men den försvann helt efter jag fick min son , kram justine ...
Skrivet av j 2008-07-13 kl 08:30
Pusselbiten dricker te ;) svarade 13 juli 2008 klockan 11:47:
Fast jag vet att är det åska eller mens kommer migränen. Stressavslappning mot det är inte så lätt ;)


God Morgon! Skönt att höra att du mår bättre!
Dessa ständiga beslut när det gäller barnen!
Det är banne mig inte lätt att vara tonårsförälder, men det blir bättre!!
Jag har det ju bakom mig. Snart ska man väl oroa sig för barnbarnen också!!:)
Skrivet av Veiken 2008-07-13 kl 08:24
Pusselbiten dricker te ;) svarade 13 juli 2008 klockan 11:45:
Min mamma oroar sig fortfarande för alla sina fyra barn, varav den minsta är i 33 år + alla 12 barnbarn ;)

Inga kommentarer: