onsdag, juli 23, 2008

En solig, underbar dag =)

Nu har dottern varit i duschen och stuckit i väg till la Stada för att träffa sina kompisar. Idag ska de alla "leka" turister och ha roligt. Vi får väl se vad det hittar på för något...

Ute är det ca 22 grader varmt och det verkar vara ett helt underbart väder. Enligt alla tidningar har högtrycket äntligen kommit hit!

Har druckit grönt te med vildkörsbär och ätit frukost och pratat lite med min stackars nyförkylde son som dessutom fått ett irriterande munsår. Han och dottern satt uppe till 02.00 inatt och spelade lite dataspel med varandra. Hon bjöd honom på sina chips och de hade det riktigt mysigt tillsammans, förutom att dataspelet krånglade emellanåt.

Ska alldeles strax börja med brödbaket, tvätten, disken, städet... fast jag måste också hitta tiden att gå ut i det vackra vädret + läsa tyska. Vi är snart inne i augusti, månaden då alla tentor dyker upp...

(från Pusselbitarna på metrobloggen)

3 kommentarer

Jag tycker det är för varmt för att baka. Kram
Skrivet av Sita 2008-07-23 kl 15:38
Pusselbiten dricker te ;) svarade 23 juli 2008 klockan 16:03:
Jag älskar värme, så för mig blir det aldrig för varmt... nästan i alla fall =) (40 grader varmt kanske är lite jobbigt...) Kram


fattar inte hur du hinner :) sitter nu och gruvar för att gå ut och börja med trimmern, gräsmattan är ju klar, men pust, fniss varmt vart det, jag klagar inte på värmen bara gräsmattan att den växer för snabbt, hi hi
Skrivet av *tingeling* 2008-07-23 kl 12:21
Pusselbiten dricker te ;) svarade 23 juli 2008 klockan 12:46:
Det fattar jag inte själv heller... ;)


Så du har ditt idag, du. Skönt att jag gjorde mitt igår. :) Hoppas att du hinner ut en sväng!
Skrivet av AnniSaint 2008-07-23 kl 11:56
Pusselbiten dricker te ;) svarade 23 juli 2008 klockan 12:00:
Det hoppas jag också! =)

Inga kommentarer: