lördag, juli 05, 2008

Lördagskväll

Det börjar se riktigt mörkt ut på himlen och jag har satt dottern på att ta hand om tvätten och sonen får ta hand om disken. Jag har nu hunnit igenom ca 180 sidor i min tyska språkvetenskap och känner mig rätt så duktig, även om det här bara är början på pluggandet. Jag har också tagit in migräntabletter, det började så smått för några timmar sedan... fast som tur är hjälper de rätt så bra den här gången.

Mannen gjorde flintastek, ris, kokta morötter och stekt lök och vi lät oss väl smaka. Eventuellt kommer vi att ha lite onyttigt chips som lördagsgodis i kväll...

(från Pusselbitarna på metrobloggen)

10 kommentarer

Mysigt, man måste unna sig även skräp i bland. Härlig familj du verkar ha....alla hjälper till.
Skrivet av Susanne 2008-07-06 kl 11:16
Pusselbiten dricker te ;) svarade 6 juli 2008 klockan 12:14:
Jag kör med att alla som bor under samma tak hjälps också åt med allt, även om det är supertrist ;)


Flinta stek är bra sommar mat , det gör vi ganska ofta och det är så gott med potatissallad och tomater till, ha det bra kram justine ...
Skrivet av j 2008-07-05 kl 22:43
Pusselbiten dricker te ;) svarade 5 juli 2008 klockan 22:48:
Vi brukar också ha det rätt så ofta på sommaren och då för det mesta med en stor sallad till, fast det blev inte så idag... Ha det bra du också! Kram


Ja det är riktigt mumsigt kan jag lova hi hi
Skrivet av Sess 2008-07-05 kl 22:41
Pusselbiten dricker te ;) svarade 5 juli 2008 klockan 22:46:
Någon gång ska jag prova att göra det! =)


Hoppas ni åt chipsen riktigt, riktigt fort! Själv slog jag rekord i Ahlgrensbilsätning- känner mig redan mycket smalare!
Skrivet av Fröken Sparsmart 2008-07-05 kl 22:29
Pusselbiten dricker te ;) svarade 5 juli 2008 klockan 22:44:
Jag åt dem faktiskt väldigt snabbt, men känner mig inte smalare. Kanske att jag inte åt tillräckligt fort... *tänker*


180 sidor??? Svettas bara jag läser det *s*. Jo, kvällsmänniska är ju jag med och sover gärna till 9 på morgonen. Hoppas han tar sovmorgon i morgon då. Fast egentligen ska vi upp görtidigt nästa vecka när vi åker så då gör det ju inget om han är lättväckt :)
Skrivet av Rospiggen 2008-07-05 kl 20:09
Pusselbiten dricker te ;) svarade 5 juli 2008 klockan 22:35:
Japp, 180 sidor och det är bara början :) Hoppas att du får sova lite längre i morgon! =)


Här har det regnat för en stund sedan men det är en tryckande värme.Bra jobbat med tyskan.kram
Skrivet av Syren 2008-07-05 kl 20:07
Pusselbiten dricker te ;) svarade 5 juli 2008 klockan 22:33:
Här har det nyss börjat regna, men det kanske blommorna och gräset behöver =)


hallå i stugan.
bor du i närheten av mej eller?
Här har det precis åskat och nu regnar det lite smått så min huvudvärk gick över minsann, en på miljonen det där hi hi
Ja det finns inget goare än att lägga sej i renbäddad säng alltså!
Jag fick oxå samma bemötande de första gångerna jag sökte för migrän, konstigt ändå för det är ju så vanligt. dom vill bara bli av med en.
Är det lagligt att ta in dom där pillerna eller? tänkte jag skulle fråga storasyster när hon ska till usa. Köper man dom på vanligt apotek där eller?
Hoppas du mår bra ikväll.
Kramar
Skrivet av Sess 2008-07-05 kl 19:31
Pusselbiten dricker te ;) svarade 5 juli 2008 klockan 19:53:
Jag vet inte om det är lagligt eller inte, men jag har i alla fall fått dem skickade till mig emellanåt och när jag varit i USA har jag köpt på mig ett rejält lager och ingen har sagt något hittills i tullen... jag har inte sagt något om dem heller ;) De är billigast på Walmart eller Target, fast man kan köpa dem i vilken vanlig affär eller vanligt apotek som helst. Jag mår rätt så bra, faktiskt! =) Hoppas att du också mår bra! Kramar


Det är åskhuvudvärk på g här. Helt klart.
Ha en bra kväll ;)
Skrivet av Diana 2008-07-05 kl 19:29
Pusselbiten dricker te ;) svarade 5 juli 2008 klockan 19:48:
Ha en bra kväll du också! =)


Här håller det oxå på att dra ihop sej för oväder efter en tryckande varm dag. Hoppas på ett riktigt åskväder inatt
Skrivet av Locklig 2008-07-05 kl 19:08
Pusselbiten dricker te ;) svarade 5 juli 2008 klockan 19:19:
Ja, då kanske trycket lättar och min migrän försvinner...


Chips, låter gott! :)
Skrivet av Fröken Sparsmart 2008-07-05 kl 19:06
Pusselbiten dricker te ;) svarade 5 juli 2008 klockan 19:18:
Det kommer det att bli! =)

Inga kommentarer: