onsdag, juli 23, 2008

En bakdag

Brödet ligger på en andra jäsning i köket innan den ska in i ugnen och sockerkakan håller på att svalna. Mannen och sonen sitter framför en animefilm och dottern är fortfarande ute och leker turist med sina kompisar i la Stada.

När jag var ute och såg till blommorna i trädgårdstäppan förut i dag, blev jag lite upprörd över alla dessa bladlöss. Det var alldeles svart av dem och myrorna har fest dygnet runt. Nu har jag också sprutat på en massa såpvatten på dem och i morgon ska jag se hur många bladlöss det är kvar...

Vi misstänker att grannens söner i 20-årsåldern har ett jobb, där de gör en massa kaninburar. Dagarna i ända sågar de till bräder och sedan spikar de och har sig. Sedan kan man se deras färdiga kaninburar som staplas på varandra. Burarna är faktiskt väldigt fina och jag undrar hur mycket de tjänar på dem...

Snart ska jag raskt gå iväg till närmaste köpcentrum och göra några nödvändiga inköp. Min ansiktskräm börjar ta slut, bla. Ha det så trevligt ikväll!!

(från Pusselbitarna på metrobloggen)

12 kommentarer

ja löss är allt annat än kul.Jag hoppas att du får bort dom.kram
Skrivet av Lillian 2008-07-24 kl 08:40
Pusselbiten dricker te ;) svarade 24 juli 2008 klockan 11:00:
Det hoppas jag också! Kram


Vilken bra idé av killarna att göra kaninburar! Det ska jag föreslå tonårssonen.
Skrivet av Gujan 2008-07-23 kl 21:05
Pusselbiten dricker te ;) svarade 23 juli 2008 klockan 22:51:
Ja, man kanske kan tjäna en hel del på det, vem vet?


Jaha, ingen rast ingen ro!! Nu måste ju jag också ut med såpvatten. Såg precis att det var svart av dom små äckliga lössen!
Jag blir så impad!! Bakar du varje dag???
Skrivet av Veiken 2008-07-23 kl 20:40
Pusselbiten dricker te ;) svarade 23 juli 2008 klockan 20:53:
Nej, här hinner jag inte med bak varje dag, men det skulle ju inte vara dumt...


Gott med nybakat bröd! Och sockerkaka. Mums!
Bakar också bröd ikväll. Ett bröd som är jätte gott att rosta. Återkommer inom snart med recept, på bloggen.
Ja. Alla dessa ansiktskrämer. Vad vore man utan dom? En torr och skrynklig gammal gumma?
Ha en trevlig kväll!
Skrivet av Daniela 2008-07-23 kl 20:20
Pusselbiten dricker te ;) svarade 23 juli 2008 klockan 20:52:
Jag vill gärna ha ditt recept! Ja, vad vore man utan ansiktskrämer ;) Åtminstone jag skulle vara rätt så torr... Ha en trevlig kväll du också! =)


Ha en trevlig kväll själv och hoppas att du fått väck de där läskiga bladlössen!
Skrivet av AnniSaint 2008-07-23 kl 20:15
Pusselbiten dricker te ;) svarade 23 juli 2008 klockan 20:50:
Det hoppas jag också!


VAD är det för en snuskig bild???? Blomstermänniskan blir ju helt skakig i benen. Så. Nu ska jag läsa inlägget också!
Skrivet av AnniSaint 2008-07-23 kl 20:13
Pusselbiten dricker te ;) svarade 23 juli 2008 klockan 20:50:
Håller med om att det inte är en rolig syn...


Ok här är det för varmt att baka. Kram
Skrivet av Sita 2008-07-23 kl 20:13
Pusselbiten dricker te ;) svarade 23 juli 2008 klockan 20:48:
Här jäste bröden perfekt i värmen =)


Ja, usch för dessa småkryp. När jag kom hem nu var mina blommor på trappen aldeles vissna :(
Skrivet av Locklig 2008-07-23 kl 20:02
Pusselbiten dricker te ;) svarade 23 juli 2008 klockan 20:47:
Nej, vad jobbigt!


hm, sådana bör man ju kunna sälja lite var stans :) vad du ä duktig som bakar å står i... skulle behöva göra det jag också, men ä lat :)
Skrivet av *tingeling* 2008-07-23 kl 19:25
Pusselbiten dricker te ;) svarade 23 juli 2008 klockan 20:47:
Jag skulle nog inte baka så mycket om det inte var roligt...


Löss är inget roligt. Hoppas du fick bort alla.
Sockerkaka, mmmmm vad gott. Fast jag inte ska äta sådant så känner jag att jag snart måste baka en.
Vad du är duktig som bakar och står i=)
Skrivet av starling 2008-07-23 kl 19:14
Pusselbiten dricker te ;) svarade 23 juli 2008 klockan 20:46:
Hoppas också att lössen försvann! Jag tycker väldigt mycket om att baka, det är en avkoppling för mig =)


Åh, nybakad sockerkaka.... det skulle inte sitta fel!! Du får gärna skicka över en bit ;0)
Skrivet av Mammis 2008-07-23 kl 18:38
Pusselbiten dricker te ;) svarade 23 juli 2008 klockan 20:44:
Ska försöka ;)


Aloha tjejen!

Nu finns det en länk till vår nya sida i ett lika nytt inlägg på metrobloggen som diskades för att det var FÖR framgångsrik.

På 6 dagar skrämde vi skiten ur gratistidningskrängarna med vår framfart och nu har vi startat om på nytt.

Drop by anytime och ha en grymt trevlig sommarkväll önskar vi!

Chewingguns

"Vi äter oss hellre mätta än ser våra barn svälta"

Skrivet av Chewing Guns 2008-07-23 kl 18:37
Pusselbiten dricker te ;) svarade 23 juli 2008 klockan 20:43:
Då ska jag gå och kolla på den! =)

Inga kommentarer: