torsdag, juli 17, 2008

Nattliv...

Ha! Här trodde jag att jag skulle komma isäng någorlunda i tid och samtidigt få se på en spännande film... Datorn vägrade erkänna att den hade dvd-filmen i läsaren... När både jag och dottern grejat med det ett tag, kom min man ut från toan och ordnade med det och vips, så kunde jag se på filmen. Det är ju så typiskt!!

Dottern har haft det helt underbart. Igår hade de tydligen badat en hel del och hon hoppade från femman på ett hopptorn. Rejält bränd har hon också blivit, de glömde visst solskydd. På tisdagskvällen gjorde dottern pizza till alla och de såg på en massa digimon- och pokémonfilmer.

Igår lyckades jag ju komma i säng i någorlunda tid, men annat var det för sonen. För ovanlighetens skull var han uppe till ca 02.00 och släckte alla lampor när han skulle gå och lägga sig. Nu har vi en liten stege ståendes i hallen, jag har den ofta för att nå upp till saker (egentligen ska den vara i klädkammaren) och han snubblade över den i mörkret på vägen till sitt rum. Den ramlade omkull och det lät något alldeles fruktansvärt. Han tyckte att det var mycket jobbigt. Eftersom jag har hörselsuddar och antagligen lyckats somna in ordentligt, hörde jag verkligen ingenting. Min man däremot... han hade nästan somnat och vaknade till av oljudet, men var för trött för att ta reda på vad som hände. Han tyckte nog att sonen var tillräckligt stor för att ta hand om sådana saker själv... och sonen hoppades att ingen av oss skulle komma ut och fråga vad han höll på med. Så det kan gå ibland...

(från Pusselbitarna på metrobloggen)

16 kommentarer

Ibland blir det inte så bra, det vet jag sen jag trasslade in mig i dammsugaren som mannen ställt i sidan av dörröppningen, jag försökte väsnas så han skulle väckas, men vad hjälpte det. Tur att sonene inte skadade sig=)
Skrivet av starling 2008-07-17 kl 19:30
Pusselbiten dricker te ;) svarade 18 juli 2008 klockan 11:13:
Jag snubblade också över dammsugare på nätterna när jag var tonåring och bodde hemma hos föräldrarna...


Det var en karl som tar det lilla lugna, det! :) men, han var ju trött, stackarn.
Skrivet av AnniSaint 2008-07-17 kl 18:02
Pusselbiten dricker te ;) svarade 18 juli 2008 klockan 11:17:
Ja, han hade äntligen lyckats somna och går upp ca 06.00 på morgnarna...


Min första tanke var att det var en himla tur att det inte var någon obeörig som var inne i huset hos er!
Skrivet av Frogprincess 2008-07-17 kl 13:59
Pusselbiten dricker te ;) svarade 17 juli 2008 klockan 14:00:
Det är verkligen sant!


Tänk om de hade varit en inbrottstjuv och ni som bara fortsatte att sova.Kram
Skrivet av Lillian 2008-07-17 kl 11:54
Pusselbiten dricker te ;) svarade 17 juli 2008 klockan 12:03:
Det är förstås lite oroande... men min son sover väldigt lätt, så han hade ju vaknat. Fast det gör mig inte mindre orolig om det skulle inträffa. Kram


ÅH; MIN FÖRST... öh... MIN TUSENTOLFTE BOKKUND! *gnuggar händerna lite halvgalet*

(Hörselkuddar- låter som ett bra tips...)

Skrivet av Fröken Sparsmart 2008-07-17 kl 11:44
Pusselbiten dricker te ;) svarade 17 juli 2008 klockan 12:06:
Vad bra att jag inte är din först... öh...ja, vad bra att jag är din tusentolfte bokkund! Du måste få in en hel del pengar på de där böckerna! ;)


Halloj vännen.
Oj jisses, han skadade väl inte sej iaf hoppas jag.
Nä nått spelande har det heller inte blivit, dom dagar jag äntligen sluppit bankandet i skallen har det varit fullt upp med hus och trädgård och att umgås med alla hi hi
Jag är inte social när jag har migrän *s*
Jag hade faktiskt ingen aning om att det är en ny sims på gång, måste kika närmare på det ju.
Hoppas du får en underbar dag.
Varma kramar
Skrivet av Sess 2008-07-17 kl 11:35
Pusselbiten dricker te ;) svarade 17 juli 2008 klockan 12:02:
Jag undviker också folk så mycket som möjligt vid migrän. Min dotter lät väldigt begeistrad när hon kollade på det nya sims som är på gång, så titta lite närmare på det du! Hoppas att du också får en underbar dag!! =) Varma kramar till dig med


tur att du inte blev väckt i din skönhetssömn
Skrivet av C.V 2008-07-17 kl 11:08
Pusselbiten dricker te ;) svarade 17 juli 2008 klockan 11:59:
Det är sant. I så fall hade jag inte längre varit den skönhet jag nu fortfarande är *harkel* ;)


Då hade jag farit i taket! :) Oj oj oj, vilken hjärtinfarkt jag hade fått... Känner nästan nu paniken :)
Skrivet av Myntdrottning 2008-07-17 kl 11:08
Pusselbiten dricker te ;) svarade 17 juli 2008 klockan 11:58:
Det ordnade sig som tur var och denna natt hände ingenting... =)


God morgon vännen! Har ni så fint väder så att dottern blev bränd? Inget kul att trilla omkull heller. Hoppas natten varit god.kram
Skrivet av Syren 2008-07-17 kl 09:10
Pusselbiten dricker te ;) svarade 17 juli 2008 klockan 11:57:
Så vitt jag vet har denna natt varit god ;) Kram


tur att du har gubben som kan lösa dina problem med datorn
Skrivet av C.V 2008-07-17 kl 08:39
Pusselbiten dricker te ;) svarade 17 juli 2008 klockan 11:57:
Fast det var han som ordnade så att det bara var ett visst program som fungerar vid filmvisning. Hade ingen aning om det och jag och dottern försökte med något annat program... så det kan gå...


Vad kul att dottern hade det bra, men hon längtade nog hem till myset om hon ställde sig och fixade piza till alla ;)
Skrivet av nett 2008-07-17 kl 07:57
Pusselbiten dricker te ;) svarade 17 juli 2008 klockan 11:55:
Jag misstänker det också ;)


Då sov du verkligen gott=) Själv somnade jag på soffan (IGEN) och vaknade i morse klockan 04 pigg som en lärka (???) Otroligt men sant!!
Skrivet av Sofie 2008-07-17 kl 07:00
Pusselbiten dricker te ;) svarade 17 juli 2008 klockan 11:54:
Du verkar verkligen ha en bra soffa ;)


Ja sånt bara händer ibland.
Skrivet av Sita 2008-07-17 kl 06:44
Pusselbiten dricker te ;) svarade 17 juli 2008 klockan 11:54:
Ja, det är det som är så hemskt... ;)


Oh, vilken film var det? :)
Skrivet av Ecstasy 2008-07-17 kl 05:27
Pusselbiten dricker te ;) svarade 17 juli 2008 klockan 11:54:
"The Mummy returns", jag köpte den i USA när jag var där förra året, och kom på igår att det var så länge sedan jag såg den...


Jag kom i säng i någorlunda tid men sov oroligt och vid tvåtiden var det inte annat än att gå upp en liten stund igen.
Skrivet av Locklig 2008-07-17 kl 02:43
Pusselbiten dricker te ;) svarade 17 juli 2008 klockan 11:52:
Då hade jag faktiskt lyckats somna... =)


låter som en ypperlig kombination de där.. att lägga sej i tid OCH kolla på film.. hahaa.. känner igen de älldeles för väl.. nattuggla nåde på jobbet och när ja e ledig.. det finns för mkt att hinna med.. sova? de hinner man inte med.. haha
sov nu gott då /tuta =)
Skrivet av Tuta 2008-07-17 kl 02:13
Pusselbiten dricker te ;) svarade 17 juli 2008 klockan 11:52:
Ja, ibland undrar man verkligen hur man ska komma in på bra tider... =)

Inga kommentarer: