onsdag, juli 02, 2008

En mycket trevlig tisdagskväll =)

Då har hela dagen gått och jag har äntligen fått komma till en dator. Även om det är just surrburk, är det riktigt bra. Här sitter jag med två dataskärmar och tangenterna är fortfarande omflyttade, så jag känner mig som en liten datornörd!!

Vi har alla haft det så trevligt och druckit många muggar te. I början gick vi iväg till en matbutik och köpte dagens middag. Väl hemma igen, klädde Kocken på sig sina arbetskläder, tog fram sin kniv och satte i gång med matlagningen. Det är alltid kul att se på när ett proffs jobbar Det blev en gryta med bitar av fläskfilé, en bifftomat, krossade tomater, salladslök, många olika kryddor i och ris därtill. Otroligt gott!! (Jag tror att det var allt...) Till efterrätt åt vi glass i stora lass!!

Kan ni tänka er, jag erbjöd honom massor av citronmeliss från min blomsterrabatt, men han ville inte ha något av det. Han gillar det inte... han tyckte att jag skulle plocka och torka det inför vintern, så att jag kan använda det som te. Då slipper min man det också, för min man har fått en viss antipati mot växten. Jag har så svårt att förstå detta, kan ni?

(från Pusselbitarna på metrobloggen)

11 kommentarer

Idag har vi underbart väder och det är riktigt varmt. En trevlig middag förstår jag:)) Ang din kommentar i min blogg. Det är mycket jobb men inga pengar. Vad jag hoppas på är att det en dag blir lite jobb och MYCKET pengar :)) Ha en trevlig dag!
Skrivet av Mia 2008-07-02 kl 12:27
Pusselbiten dricker te ;) svarade 2 juli 2008 klockan 12:39:
Lite jobb och mycket pengar vore nog drömmen för många ;) Ha en trevlig dag du också! =)


Ja, jag tänkte väl det, att kocken skulle stå för maten ;). Så han gillade inte citronmeliss? Hmmm ...
Skrivet av Gujan 2008-07-02 kl 11:14
Pusselbiten dricker te ;) svarade 2 juli 2008 klockan 12:40:
Han brukar oftast göra det och det är väldigt roligt! =)


Ah, han har ledsnat på citronmeliss? Vaaad kan det bero på? *s* Och en kock i arbete, det skulle jag också vilja se! Iofs är maken nästan som en kock, han gör underbar mat då han är uppväxt i en matlagande familj till yrket.
Flaxa med armarna?? Eller "Invalido" genom tullen =)
Skrivet av Rospiggen 2008-07-02 kl 10:23
Pusselbiten dricker te ;) svarade 2 juli 2008 klockan 12:41:
Ja, jag kan inte förstå hur man kan tröttna på citronmeliss ;) Och visst är det bra när ens make kan laga mat? =)


En sån där (kock alltså) skulle man ha hemma!
Skrivet av Fröken Sparsmart 2008-07-02 kl 09:30
Pusselbiten dricker te ;) svarade 2 juli 2008 klockan 12:43:
Det vore inte dumt =)


Oj, vad härligt! Det där med kockeri det är ganska enkelt men svårt för oss dödliga. Jag tror det hänger på bra råvaror...inte mixa för mycket grejer utan låta smakerna tala...då blir det bra!!!
bloggsvar
Det gör du säkert ;)
(Kommer du ihåg vad vi pratatde om?)
Erika
Skrivet av Härligheter enligt Erika 2008-07-02 kl 09:13
Pusselbiten dricker te ;) svarade 2 juli 2008 klockan 12:45:
Jag var faktiskt tvungen att gå in på din blogg för att komma ihåg det ;)


Det var en otacksam kock ;) Perfekt att ha till te =)
Skrivet av nett 2008-07-02 kl 08:18
Pusselbiten dricker te ;) svarade 2 juli 2008 klockan 12:48:
Håller med. Det är inte varje dag jag ger bort citronmeliss ;)


God morgon i stugan! Kanske tur att smaken är som baken, delad. För hur tråkigt skulle de inte vara om alla bara tyckte om vissa saker :) idag verkar det som att det tänk regna här, började bra, men nu är det grått och trist ute... ha en bra dag :)
Skrivet av tingeling 2008-07-02 kl 07:51
Pusselbiten dricker te ;) svarade 2 juli 2008 klockan 12:50:
Det är väldigt mulet här just nu... ha en bra dag du också! =)


God morgon! Du det där lät jättegott och tänk att ha en egen kock... Det vore något! Ha en bra dag idag!
Skrivet av Locklig 2008-07-02 kl 07:39
Pusselbiten dricker te ;) svarade 2 juli 2008 klockan 12:51:
Det var underbart gott!! =)


på glass är det gott med citronmeliss oxå
Skrivet av Busvisslingar 2008-07-02 kl 07:26
Pusselbiten dricker te ;) svarade 2 juli 2008 klockan 12:52:
Jag vet, men det blir nog bara jag som kommer att äta utav den framöver...


God morgon vännen! Citronmeleliss det är gott,vad gott det låter med fläskfile,smakade de gott? Ha en härlig dag.kram
Skrivet av Syren 2008-07-02 kl 05:55
Pusselbiten dricker te ;) svarade 2 juli 2008 klockan 12:55:
Håller med om att citronmeliss är gott och fläskfilén smakade väldigt gott! =) Ha en härlig dag du också! Kram


Trevligt med en god middag för er alla inte dumt alls.

kram från Lillian

Skrivet av Lillian 2008-07-02 kl 04:26
Pusselbiten dricker te ;) svarade 2 juli 2008 klockan 12:55:
Håller med om att det inte alls var dumt! =) Kram

Inga kommentarer: