lördag, juli 19, 2008

Städlördag

Det är lite svårt att sätta fingret på vädret ute, men hittills har jag inte sett något regn och det är ca 20 grader varmt. Fåglarna kvittrar och grenarna på träden vajar lite i blåsten.

Snart ska här städas och middag planeras. Dessutom hade jag tänkt göra slag i saken och fotografera en hel del pinaler jag vill få sålt och lägga ut det på Blocket och Tradera. Även om det är semestertider, borde man kunna få en del sålt och det vore så underbart skönt! Både att få in pengar och att få mer plats här hemma...

Det blev mycket sent för dottern i natt och hon har ännu inte kommit upp. Jag har varit inne och puttat till henne lite grand och funderar på att snart sätta på musik på högsta volym. Man städar så mycket bättre då

Kanske att man kan planera in lite storhandling senare idag. Det visade sig att det kaffe som stod öppnat på bordet häromdagen var kokkaffe och inte bryggkaffe. Det var i alla fall inte jag som köpt fel kaffe, det var herr Pusselbit och det känns mycket skönt att inte kunna bli beskylld för denna hemska sak!

Nej, nu ska här sättas igång och ni får alla ha en så trevlig lördag!!

(från Pusselbitarna på metrobloggen)

11 kommentarer

Kokkaffe är jobbigt att dricka, i alla fall mot slutet när man kommer ner i botten av koppen.
Skrivet av Gujan 2008-07-19 kl 23:44
Pusselbiten dricker te ;) svarade 20 juli 2008 klockan 09:22:
Ja, jag tycker ALLTID att det är jobbigt att dricka kaffe. Dricker istället te, det är ju så mycket godare =)


Tur att det finns män...som vi kan skylla allt på ;)
Skrivet av Blåbäret 2008-07-19 kl 20:47
Pusselbiten dricker te ;) svarade 20 juli 2008 klockan 09:20:
Japp! ;)


Jag har försökt det där med musik. Först satte jag på musik som jag vet att Barna gillar, men dom kom inte upp ändå. Tillslut satte jag på musik dom inte gillar, men det hjälpte inte heller, det klagades bara på musikvalet när dom äntligen kom upp=)
Skrivet av starling 2008-07-19 kl 19:13
Pusselbiten dricker te ;) svarade 20 juli 2008 klockan 09:15:
Det är faktiskt samma här. Jag tror nog att vattenspruta är det enda som hjälper ;)


Blev det musik under arbetet? Kok kaffe går att använda men det blir inte lika bra. Har du fotograferat och lagt ut på Blocket och Tradera? Ha en skön kväll!
Skrivet av Syren 2008-07-19 kl 18:43
Pusselbiten dricker te ;) svarade 19 juli 2008 klockan 18:53:
Lite musik har det allt blivit. Min man har använt det, men det är som du säger, inte lika bra. Jag har valt ut det vi ska fotografera, men inte kommit mycket längre. Ha en skön kväll du också!!


Jaha, Blocket och Tradera! jag är en riktig fegis och drar mig för jobbet! Jag, VET att det är dumt, men jag samlar mod.... dessutom fel kaffe oj.oj.oj!! En sån lördag!
Skrivet av Veiken 2008-07-19 kl 16:33
Pusselbiten dricker te ;) svarade 19 juli 2008 klockan 18:52:
Tänkte, att nu ska det ske! =)


Usch, då får jag hoppas att du hade annat kaffe hemma och inte behövde vara utan
Skrivet av Locklig 2008-07-19 kl 14:34
Pusselbiten dricker te ;) svarade 19 juli 2008 klockan 15:12:
Det är min stackars man det är synd om. Jag dricker aldrig kaffe, bara te! =)


Då håller jag tummen för att du ska få sakerna sålda, kok kaffe är ju gott, det är bara sumpen som är jobbig
Skrivet av C.V 2008-07-19 kl 13:52
Pusselbiten dricker te ;) svarade 19 juli 2008 klockan 15:13:
Jodå, han kan dricka kokkaffe, men gillar bryggat bättre... tack för att du håller tummarna, det kan behövas!


Hejsan!
här händer allt möjligt, min blogg är nerlagd, inväntar flytten och en ny internetleverantör och då gör jag en hemsida för man får sånt utrymme där då, samma med e-posten, har bara hotmail kvar nu...

om du vill får du gärna maila, kanske du har msn, så kan vi adda varannn och hålla kontkat den vägen, tills jag fått ordning på allt efter flytt?

Mia [maskrosen]

Skrivet av Mia 2008-07-19 kl 13:09
Pusselbiten dricker te ;) svarade 19 juli 2008 klockan 13:13:
Det var väldigt vad det händer saker hos dig!! =) Klart att jag mailar dig då och då!! Jag har msn, men går mycket sällan ut på det... kanske borde börja göra det. Ha det så gott nu!! =)


(Hm. Kaffet kanske går att lägga ut på Tradera?)
Skrivet av Fröken Sparsmart 2008-07-19 kl 12:51
Pusselbiten dricker te ;) svarade 19 juli 2008 klockan 13:12:
Det där var ett mycket smart förslag!! =)


Tack! Hälsa din dotter så mycket!
Skrivet av Fröken Sparsmart 2008-07-19 kl 12:26
Pusselbiten dricker te ;) svarade 19 juli 2008 klockan 12:32:
Det ska jag göra! =)


Det går att brygga med kokkaffe med, men man får öka doseringen en aning. Kram
Skrivet av Sita 2008-07-19 kl 12:25
Pusselbiten dricker te ;) svarade 19 juli 2008 klockan 12:31:
Det blir nog en rejält ökad dosering, för han vill ha det superstarkt!! Kram

Inga kommentarer: