lördag, december 20, 2008

Snart bär det iväg till La Stada!

(Foto av Fru Pusselbit)
En tvättmaskin är på, sonen kom upp vid klockan 07.00 i morse och sitter och spelar "Go", dottern är väckt och här sitter jag med en mugg rooiboste med apelsin och kaktus. Ute är det mulet, vått och regnigt och maken kom precis lite halvsovandes upp ur sängen.

Så fort vi gjort oss i ordning, bär det iväg fram till La Stada. Eftersom sonen inte har några ärenden där, har han valt att stanna kvar hemma och jag tror att det är lugnast för honom. Vi ska bland annat prova ut en Gi-dräkt till dotter Pusselbit som hon ska ha på karaten och det får bli en julklapp som hon känner till. Det är svårt att köpa en sådan om den inte är utprovad...

Vi får väl se vad som mer blir gjort, men vi måste sedan hem så fort som möjligt. Jag har en hel del tvätt att få ordning på idag och sedan ska vi göra de allra sista inköpen på Willys. Dessutom hade jag tänkt hinna baka lite grand och ta med mig ned till Västkusten och det måste göras med laktosfria produkter, för två av mina systerbarn är laktosintoleranta.

Ha en så härlig lördag och stressa inte för mycket! =)

12 kommentarer:

Anonym sa...

Ibland är de julklapparna de bästa julklapparna! =)

Jag blev skraj när jag såg bilden för vid en första anblick såg det ut som spindlar! =O

Ha en bra dag!

Anonym sa...

Hoppas ni hittar deäkten till dottern. Här ute snöar det lite, men det ligger på nollan så det kan kanske bli regn av det. Kram från Sita

Anonym sa...

Låter som en härlig dag! Min äldsta dotter var mjölkallergisk som liten och nu är det så bra att det finns så mycket laktosfria produkter!
Det tycker jag också! Riktigt njutbart och det skulle vara nyttigt för mig att påminnas...om dagen, stunden och att inte bara planera och blicka framåt.=) Tack för att du deltar i glöggpanelen!!!;) Jag tycker som du, ett bra pris så man kan njuta läänge!
Ha en riktigt bra dag!
Erika

Anonym sa...

låter som en skön dag utan stress, bara det inte kryllar av folk överallt=)
regnet är ju urdåligt!!!
ha en skön dag vännen!
KRAM!!!

Anonym sa...

Jag kan ju bara säga att vi har ösregn och skitväder här på västkusten idag. Iallafall strax utanför Göteborg! Jag hoppas du får en riktigt bra Lördag utan för mycket stress. Kram MICKAN

Anonym sa...

Lycka till med allt idag!
kram

Anonym sa...

Härlig lördag på dig också!

Anonym sa...

Det låter som ett bra program för dagen, kära fru P.
Jag ska baka julkakor, fast först tänker jag gå ut innan regnet kommer.
Hoppas att ni får en skön lördag och att ni hittar Den Perfekta Dräkten.

Kram från Lussan

Anonym sa...

Skönt att se att det fungerar hos någon blogg =)

Anonym sa...

Det låter gott! Hoppas du hinner baka mycket :-)

Systra di!

Anonym sa...

hoppas ni fick gjort de som skulle göras :) kram!

Anonym sa...

Kära Fru Pusselbit - jag fattar inte att du kan göra NÅT med migrän. Jag kan inte gå ur sängen när jag har vanlig huvudvärk... Hoppas du mår bra NU. KRAM