söndag, december 28, 2008

God natt

(Ett av min systers fönster, foto av fru Pusselbit)
Min man pratade med sin chef och det visade sig att han var i Dalarna och hade det trevligt och inte tänkte jobba i morgon heller, så vi kan ta det rätt så lugnt med allt och inte stressa! ;)

Efter att ha läst ut Brisingr på 763 sidor alldeles nyss, måste jag säga att jag otåligt längtar efter den fjärde och sista boken. Eftersom Brisingr tydligen blev färdig först i september 2008, får jag nog vänta ett tag... ;)

Utan mina barns vetskap, har jag tillbringat dagen ensam i ett rum med bok och Werther´s Original. Om de vetat om godiset, hade de hängt på låset för längesedan...

Idag åt vi lagad middag för första gången på någon dag. Sonen var väldigt hungrig och åt en hel del. Herr Pusselbit åt mycket försiktigt, med tanke på allt.

Min syster Spindelmamman med familj, var över och lånade några filmer av oss för att ha en filmkväll tillsammans. Hoppas att de har haft det trevligt! =)

Nu önskar jag er alla en god natt och hoppas att ni vaknar utvilade i morgon bitti! =)

16 kommentarer:

Anonym sa...

Vad synd om er att ni åkte på det där onödiga viruset, men skönt att herr och son P nu mår bättre.

Jag blev själv sjuk - till sist och trots handsprit - i samma eländiga virus just under julhelgen. Men någon gång får man väl stå ut.

Sov så gott och håll er friska!

Anonym sa...

Kl. är ju bra mycket, men jag får väl sova dessto längre. Då jämnar det ju ut sig i slutändan. Det är roligt, att ha bra böcker att se fram emot.

Anonym sa...

låter bra att ni fått mat i magen och att alla börjar bli bättre! krya på er ordentligt nu! kram

sv- tack för snälla orden :) ja, ja lär mej nog handskas med allt genom åren. mår inte nära på lika ofta dåligt nu som för några år sen. och förhoppningsvis känns de som ett minne i ett annat liv så småning om.. ! kram!

Anonym sa...

Brisingr, är det fantasy? Undrar om det inte är det dottern också läser, har för mig att något om Eragon?

Å, ni verkar också haft en jobbig jul med virusar. Tänk att så många blir sjuka just till jul, varje år. Skönt att herr och son nu börjar känna sig bättre, men envist var det, viruset.

Anonym sa...

God morgon! Vad härligt att få tillbringa i ett rum alldeles själv med att få läsa.Fin bild! kram

Allt möjligt och omöjligt sa...

Hej! Vilken otur ni haft som varit sjuka under helgerna. Tack så hjärtligt för alla dina trevliga kommentarer hos mig. Har inte kunnat vara lika flitig själv att svara eftersom jag har suttit framför en extremt seg PC. Men nu är jag tillbaka på banan igen. Tillbaka på jobb. Och typiskt så är jag nästan helt återställt efter att ha varit genomförkyld hela julhelgen. Men den har ändå varit riktigt trevlig. Kram och god fortsättning. Eva

Anonym sa...

I dag har jag till morgonkaffet tagit mig tid att läsa lite mer ingående på din blogg, vilket jag borde gjort tidigare med tanke på att jag faktiskt tittat in till dig under ett tag.
Nu har jag läst din profil och jag har läst dina intressanta inlägg.
Kul och intressant. Din flirt är ju bara för sööööt alltså !!! Och du har läst kinesiska ( !!! ) och du blev utbränd, usch - det lät skrämmande, att bara tappa minnet så där. Men du är ett levande bevis på att det går att komma tillbaka ! :)
Och det där inlägget där du presenterade din familj var jätteroligt, får man sno den iden ?
Ha det så bra i dag !!

Anonym sa...

Go morron! Japp, jag har sovit utmärkt inatt, somnade tidigt igår, t.om tidigare än vanligt :)

Stora starka karl´n som är rädd spindlar, haha! (det är jag med, HYSTERISKT rädd dom :)

Anonym sa...

God morgon i stugan! Vad skönt att dom känner sig bättre igen :) ska ev ta en skotertur idag.. brukar göra det en gång per år, fniss Ha en bra dag :)

Anonym sa...

Ny tema på bloggen igen! Blir riktigt sugen och lite lite avundsjuk...
Det var positivt tänkande det. Ja, så ska jag också försöka se det...blev faktiskt så trött på hotell och lägenheter att jag slutade titta. Hade önskat mig en bra lägenhet med toppläge (naturligtvis) vid havet i Kroatien och letade på Sembo bla...men till slut ser allt likadant ut....och jag tycker inte jag får reda på allt jag vill veta.
Hoppas ni håller er friska nu...
Kramar
Erika

Anonym sa...

Här blev det lite läsning igår!!
Nu är det jobb som gäller.
Ha en fin måndag, kram lena.

Anonym sa...

Hej, så ni blev kvar. ´Vad skönt, då kanske ni hittar friskna till och träffa alla innan ni åker hem. Må så gott och ta vara på er *kram*

Nippertippan sa...

Gomorron Goddag!!! (fniss) Ja, ibland får man hålla godiset för sig själv, annars blir det inte så mycket kvar;)
Hoppas magsjukan ger sig snart. Det är i alla fall lite mer minusgrader ute. Det brukar fungera rensande.
Skönt att ni kan ta det lugnt också. Alla mår nog bra av en liten semester så här års.
Må gått!!!
Kramizar:)

Humlan sa...

Tack Fru Pusselbit, lite sent nu kanske att önska dej detsamma så det får bli god fortsättning istället. För gott nytt år spar vi några dagar till eller hur?

Anonym sa...

Aj,aj,aj ensam med en massa godis! Det kan ju inte bli bättre;) Kram

Anonym sa...

Din syster har väldigt fina fönster tycker jag. Jag får nästan en jullängtan när jag ser dom, men nu är det snart nyår. Hoppas ni alla är friska då. Kram =)