fredag, oktober 01, 2010

En solig, men kall fredag


Det blir ännu en solig dag med 0 grader nu på morgonen. Jag vaknade vid 5-tiden, men lyckades somna om till slut, fast jag är tröttare nu än då! ;)

Snart kommer målaren som ska börja måla på den lilla toan och jag ska snart ge mig iväg till en begravning av min kompis (Ra) 17-åriga dotter som förra veckan dog i leukemi. Jag och en annan kompis (Re) ska åka buss med byte till kapellet och där ska vi träffa en kompis (M) med hennes man och gå på själva begravningen. Vi får väl se hur det blir efteråt, men det lutar åt att vi alla åker vidare för en minnesstund och då får jag och (Re) åka med (M) och hennes man...

Dotter Pusselbit är lycklig över att vara helt ledig idag. Framåt eftermiddagen ska hon iväg på rollspel och jag hoppas att hon får roligt.

Sedan måste jag läsa oerhört mycket tyska. Två A4-sidor måste översättas, en massa andra meningar översättas, ca 20 frågor till en snart genomläst text besvaras, "några" sidor grammatik genomgås och en 5-sidors uppsats på tyska om hur man översatt dialektord från svenska till tyska i boken "Emil i Lönneberga" skall påbörjas... allt innan tisdag, helst måndag, för hela måndagen skall jag bevista eventet "heldag på temat översättning" som Forum för Tysklandsstudier anordnar på universitetet.

Vi får väl se hur allt går, jag får väl ha några "vaknätter"...

Ha det så gott denna fredag! =)

Inga kommentarer: