fredag, oktober 15, 2010

Snart julafton! =)


En minusgrad och strålande solsken - julaftonen kommer närmare och närmare! Redan nu håller jag på att planera julklappar, för då blir det inte så ekonomiskt tufft i december.

Herr Pusselbit är på AF där det finns olika företag som just nu rekryterar. Vi får väl se hur det går. Han har de senaste veckorna sökt en hel del arbeten inom olika branscher och det är många sökanden.

Dotter Pusselbit kom iväg hemifrån lite sent i morse, så hon missade nog första lektionen. Igår fick jag reda på av en vän att hennes dotter, som går på en annan gymnasieskola, har sagt att de blir avstängda i 14 dagar om de kommer för sent mer än tre gånger. Vad skönt att det inte är så på min dotters skola, med tanke på vilken tidsoptimist hon är.

Son Pusselbit är ute och promenerar med boxer Pusselbit och jag hoppas att de inte träffar på så många harar och katter. Idag blåser det inte så mycket, igår höll många på att blåsa bort.

Jag har försökt nå dotter Pusselbits läkare angående hennes migrän och har blivit lovad att de ska ringa tillbaka innan 12.00. Vi får väl se hur det går med det. Hon behöver få sina betablockerare med tanke på att hon får migränen så oerhört ofta och missar så många lektioner i skolan på grund utav det.

Teet är urdrucket och nu ska jag börja med tyskan och i pauserna blir det städ, disk och senare matlagning... Ha en så underbart härlig fredag! =)

Inga kommentarer: