torsdag, oktober 28, 2010

Höstväder


Med tända stearinljus och en mugg te försöker jag strunta i det regniga höstvädret utanför mitt fönster. Det är lättare sagt än gjort, men jag behöver inte gå utanför dörren om jag inte vill och det är väldigt skönt.

Herr Pusselbit åkte in med dotter Pusselbit till akuten igår. Magbesvären var sämre och novalucol hade inte hjälpt något alls. Vad skönt att det inte var lång kö i väntrummet, så de kom hem igen vid 20.00-tiden. Läkaren ansåg att detta problem skulle hon inte bekymra sig över, det var inte farligt och varför i hela fridens namn kom hon och störde dem där, när hon egentligen skulle åkt till vårdcentralen? Han skrev ut några tabletter och rådde henne att uppsöka en läkare på nytt nästa vecka om besvären inte gav med sig.

Jag strök henne medhårs när hon kom hem och lovade att vi ska köpa hem varma koppen åt henne. Först och främst tycker hon väldigt mycket om det och sedan inbillar jag mig att det är någorlunda bra för magen, jämfört med andra saker som vi ibland äter.

Det kommer att bli mycket studier idag, även om jag inte tänker göra tentan i morgon. En hel uppsats ska skrivas och jag måste erkänna att jag dragit alldeles för länge på det, samt flera översättningar skall bli gjorda. Nästa vecka är det höstlov för både dotter Pusselbit och mig och hon kan vila ut, men jag har märkt att när man studerar på universitet har man ständigt studierna över sig. Man kan aldrig läsa för mycket! ;)

Jag mår inte särskilt bra idag heller, men tar det fortfarande lugnt med maten och dricker desto mera... vi får väl se när det har tänkt ge med sig.

En härlig torsdag tillönskas alla! =)

1 kommentar:

Anonym sa...

Störde???????????
Svägerskan