onsdag, oktober 27, 2010

Migrän


Migrän och illamående - vilken dag att se fram emot. På universitetet kommer de att gå igenom det sista inför tentan på fredag... det är bara att inse att jag kommer att få göra omtentan i stället. Det finns inga möjligheter att jag kommer att hinna läsa allt till dess när jag är sådan här... Vanligtvis måste man ha minst en vecka på sig för att få in allt...

Igår kom dotter Pusselbit hem med magkatarr och det visade sig att hon redan haft ont och mått illa efter varje måltid i fem dagar. Jag letade fram novalucol ur hemapoteket och nu hoppas vi på att det ska hjälpa...

Det är skönt att kommunen äntligen fått upp en hundrasthage i vårt område. Boxer Pusselbit har redan hunnit leka med två söta tikar och är överlycklig av att få springa lös och ha roligt. När vi bor så tätt med andra, kan man inte ha honom lös när vi är ute och går i kvarteret och parken och då är det väldigt bra med ett inhägnat område just för hundar.

Jag önskar er alla en underbart härlig dag, jag själv ska lägga mig och hoppas på att migränen + illamåendet går över. Jag har redan blivit av med gårdagens kvällsmat och vågar inte äta något... =(

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej du, jag har migrän så det
knakar i huvet. Skulle bara in och
skriva till 2-åringens mamma att jag inte kommer idag. Jag kommer säkert inte till dig heller.
Det är inte konstigt att du får
migrän ibland med tanke på allt
runt omkring dig som är för mkt
ibland tycker jag.