tisdag, oktober 19, 2010

Mr. Migrän


Igår eftermiddag kom mr. Migrän till både mig och dotter Pusselbit och jag kunde inte göra en enda översättning och idag går jag inte utanför dörren. Det är lågtryck och regnigt ute, så det är väl därför.

En kusin väckte mig vid 11.00-tiden och frågade om hon kunde komma och hälsa på oss i slutet av november. Naturligtvis kan hon det och hon är sååå välkommen! =)

Idag ska herrarna Pusselbit klippa sig och det är välbehövligt för dem båda. I morgon ska herr Pusselbit iväg på en arbetsintervju för en ventilationsfirma och vi hoppas alla att det går bra. Trots att det inte gäller en tillsvidareanställning, utan ett tillfälligt arbete (de har en stor arbetstopp och behöver någon extra), så vore det oerhört skönt om han fick ett arbete och lite mera pengar kunde dras in till vår tomt ekande skattkista.

Hoppas att ni får en bra dag, nu ska jag lägga mig igen och hoppas på att migränen snart går över...


2 kommentarer:

Tigris Predikantan sa...

Är det därför jag har ont i huvudet? Är halvmigränig av mig.
:)

Ninja sa...

Hmmm tänk om du kunde säga upp bekantskapen med den där våldgästaren!