fredag, oktober 08, 2010

Underbara fredag! =)


Tända ljus och två muggar te gör att det trista vädret utanför fönstret går att uthärda. Snart ska jag sätta igång med tyskastudierna och son Pusselbit var ute med boxer Pusselbit i morse och ligger just nu i ett varmt och skönt bad. Han är lite frusen idag.

Det är skönt att det är fredag och dagens middag blir älggryta. Dotter Pusselbit kommer att vara i skolan till i morgon, för de kommer att ha lanspel hela natten och hon ser väldigt mycket fram emot det. Sedan kommer hon att vara på kalas med sleepover och som mamma kan man börja undra hur mycket sömn hon egentligen kommer att få den här helgen...

När jag förut åt en hastbulle med pärlsocker vid datorn, ramlade ett litet pärlsocker ned under tangent f, vilket gör det svårt att skriva just den bokstaven. Jag känner att jag så fort som möjligt måste avlägsna denna bit av pärlsocker...

Jag önskar er alla en underbart härlig fredag! =)

4 kommentarer:

oumberligating sa...

Älggryta låter gott!
Trevlig helg du med!
Kram ifrån Peter!

Siita sa...

Hejsan. Om jag visste var du bodde så skulle jag komma på stört. Har inte ätit älggryta på flera år. Kram

Anonym sa...

Har du någon anknytning till Kina,
eller har du arbetat på så sätt
att du behövt språket?
Väldigt intressant att du kan
mandarin!
Hälsar Lss

Fru Pusselbit sa...

Svar till Lss:

Jag har ingen anknytning till Kina och har inte behövt språket i något arbete, men ända sedan jag var tio år ville jag läsa mandarin...

När jag sedan skulle börja läsa på universitetet (när barnen var små), studerade jag mandarin. Det är det roligaste, men samtidigt det svåraste jag studerat!