måndag, oktober 11, 2010

Underbart vackert väder! =)


Vädret är utomordentligt vackert, men lite kyligt. När jag förut skulle ta ett bad, kom det bara kallvatten och eftersom håret var fruktansvärt fett, insåg jag att för att få det tvättat behövde jag värma på en massa vatten för att hälla i badkaret. Tvättstället går inte, för jag har alldeles för mycket och för långt hår för att det ska gå...

När jag kokat några kastruller varmvatten, samt värmt en massa vatten i vattenkokaren, kom varmvattnet tillbaka i kranarna... så det kan gå! ;)

Håret är nu i alla fall tvättat!

Mina väggar vid skrivbordet är nu tapetserade av A4-papper fullskrivna med vilka olika prepositioner som styr vad i tyskan, samt en massa olika sorters böjningar vid adjektiv och substantiv. Tanken är att få upp fler papper med olika sorters verb och verbböjningar osv... (det finns ju bland annat transitiva och intransitiva verb, temporala hjälpverb, passivbildande hjälpverb, modala hjälpverb osv.)

När jag varit och månadshandlat, ska jag sätta mig ned med tyskan igen. I morgon har vi översättning och språkvetenskap och jag har lite mera att göra färdigt till dess. Det känns inte som om jag läser på halvtid, utan det känns mera som heltid! ;)

Ha det så gott idag! =)

Inga kommentarer: