lördag, oktober 30, 2010

Myskväll och sedan migrän - igen =(


Igår kväll åkte jag och dotter Pusselbit först till apoteket för att ta ut hennes mediciner. Eftersom hon fyllt 18 år måste hon ta ut dem själv och vi har inte hunnit ordna med tillståndspapper så att vi föräldrar kan ta ut medicin till henne ännu.

Hon ville att jag skulle följa med henne och prata med apotekaren och helt plötsligt var hon liten igen... När dotter Pusselbit sagt "va?" tillräckligt många gånger, förklarade jag för apotekaren att hon inte hör så bra och apotekaren började prata lite högre och mera tydligt. Vi fick en fantastisk hjälp, också med medicinen som var receptfri och vi kände oss lättade om hjärtat när vi gick ut därifrån.

På Lidl köpte vi clementiner för 7 kronor påsen och grekiska bullar som man gräddar i ugnen. På Willys hittade vi yoghurt som går ut på måndag för 5 kronor styck och vi köpte hem några av dem. (Vi älskar yoghurt och äter det så sällan, så det kommer snart att vara slut). Förutom vanliga matvaror som vi ska ha ett tag framöver, köpte vi lite fredagsgodis till extrapris och hyrde "Avatar" för 20 kronor.

Vi hade en riktig myskväll framför filmen med det goda vi köpt, samt popcorn som maken gjorde.

Idag vaknade jag med dundermigrän. Medan herr Pusselbit sprang ut till tvättstugan med vår tvätt, gick jag upp och tog migräntabletter och lade mig igen. Barnen i lägenheten ovanför oss levde om väldigt mycket och trots mina hörselsuddar, hördes det något alldeles fruktansvärt ned hit. Nu har jag tagit mig upp och ätit lite youghurt till frukost, men mår inte bra. Om jag håller mig stilla med hörselsuddar och i mörker, känns det allra bäst...

Vi får väl hoppas att den ger med sig så fort som möjligt... och att ni alla får en härlig helg!

1 kommentar:

Artlover sa...

Usch, det var tråkigt. Jag känner igen symtomen och oftast vet jag orsaken till det. Att jag inte har ätit ordentligt eller att jag inte har sovit ut tillräckligt. Sköt om dig