söndag, oktober 31, 2010

Böcker


På grund utav att jag i stort sett sov hela gårdagen, är migränen försvunnen idag och det är så underbart skönt och härligt! =)

Dotter Pusselbit kom hem med "Tunnel in the sky" av Robert A. Heinlein från biblioteket och jag har börjat läsa den... samtidigt som jag också läser "Die Frau mit dem Muttermal" av Håkan Nesser. Ibland är det faktiskt trevligt att läsa flera olika böcker samtidigt - man läser den bok som passar ens sinnesstämning just då.

Jag har precis läst ut "Miffon, nördar och Aspergers syndrom" av Luke Jackson (bokförlag Cura) och kan varmt rekommendera den för någon som vill veta mera om Aspergers syndrom och hur det fungerar i vardagslivet. Författaren är en tonåring som själv har Aspergers syndrom och beskriver allt på ett bra och roande sätt.

Jag hoppas att ni alla får en trevlig och härlig söndag, det ska jag ha med alla böcker som ska läsas... (förutom "vanliga" böcker har jag ju en hel del tyskastudier som ska bli gjorda...)

Inga kommentarer: