torsdag, september 30, 2010

Händelser


Det är strålande solsken ute, men lite kyligt. Det var ca 0 grader när jag väckte dotter Pusselbit. Vid 08.00-tiden dök en målare upp för att spackla på den lilla toan och i eftermiddag kommer han igen för att spackla färdigt. I morgon kommer allt att målas och bli helt färdigt och det ser jag fram emot!

Vid morgonpromenaden skötte sig boxer Pusselbit alldeles utmärkt utan hundgodis, trots 3 hundar inom 20 meters avstånd. Han var lycklig över att både jag och son Pusselbit var ute med honom och ännu gladare blev han när vi gick igenom en hage med högt gräs...

Nu tar jag en liten tepaus ifrån tyskastudierna och i eftermiddag får vi besök av en vän. Disken skall tas innan dess och helst bör det också dammsugas, men hinner jag inte det, så är det inte hela världen och det är skönt.

I morgon blir det begravning av min kompis R:s dotter, så jag behöver gå igenom de kläder jag ska ha på mig... och på lördag fyller son Pusselbit 20 år. Vi får väl se vad han ska få för något fantastiskt i födelsedagspresent - vi är lite sent ute med det, men det ordnar sig och fixar sig alltid! ;D

På måndag anordnar Forum för Tysklandsstudier en heldag i Universitetshuset på temat översättning klockan 09.00-16.00, med paus för både kaffe och lunch. Det verkar oerhört intressant och därför kommer jag att bevista detta arrangemang, men först ska jag anmäla mig så att de vet att jag kommer.

Nu drar tyskastudierna igen och jag önskar er alla en underbart härlig torsdag! =)

1 kommentar:

Tant Greta i Afrika sa...

Är du ett språksnille? Tyska och Mandarin, det är minsann en ovanlig kombination. Undrar hur det kom sig att du valde mandarin? Nu blir jag nyfiken. Du verkar också må mycket bättre nu och det gör mig glad att se.
När jag läste portugisksa i portugal i sex veckor hade jag också en lärare helt för mig själv varje förmiddag och en annan lärare på eftermiddagen. Det var jobbigt både för mig och för dem.