lördag, september 18, 2010

Regn, regn och åter regn


Jag har läst dagens alla tidningar (gör det varje dag, vill inte råka missa något viktigt!) och börjar bli riktigt less på allt som skrivs om morgondagens val.

Regnet öser ned utanför fönstret och det började precis efter det att vi kommit in efter boxer Pusselbits förmiddagspromenad... vad skönt! =)

Tyskastudierna har varit mindre än väntat från min sida, för det har dykt upp flera saker hela tiden som måste göras. Kanske att jag kan få någon lugn stund idag, eller så får jag helt enkelt sätta på mig hörselsuddarna och säga till familjen att de får ta hand om allt som händer och låtsas att jag sitter på ett bibliotek inne i la Stada...

Fast disken måste tas, tvättid bokas, golven dammsugas och våttorkas, bröd bakas, matlagning göras... det finns oändligt mycket att göra och vem gör det frivilligt? Jag måste vara en arbetsledare och pusha på allihopa annars hamnar varenda familjemedlem framför var sin dator! ;)

Inga kommentarer: