torsdag, september 02, 2010

En del att göra


Herr Pusselbit var hos sin läkare igår och under tiden hann jag ta emot den person som skulle arbeta på vår vattenläcka i den lilla toalettens tak under förmiddagen, städa, diska, ta hand om tvätten, gå ut med boxer Pusselbit och baka scones till lunch.

På eftermiddagen åkte vi till en vän och plockade 6 plastpåsar med äpplen och en hink med röda vinbär i hällande regn. Idag ska jag försöka få ordning på allt som är i frysen och sedan börja skala och skära upp äpplena i bitar för att frysa in dem. Jag ska också in till la Stada och försöka hitta en bra och fin present till min svägerskas son som nu kan titulera sig fil. dr. i matematik. Vi är alla väldigt stolta över honom, men jag tror att hans föräldrar är mest stolta! =)

Hittills har solen skinit och inget regn har varit i sikte. Hoppas att det fortsätter på det viset.

Jag får önska er alla en trevlig och underbar torsdag, nu ska jag fortsätta med allt här! =)

1 kommentar:

Anonym sa...

Jo du det kan du tro att vi är
stolta, jag är i det närmaste
euforisk.
Kan du fatta den lille plutten som
var 8 år när ni gifte er. Visserligen har han ju alltid varit
den mest begåvade pojke som funnits
men nu vet ju alla vi känner om det!
Svägerska i städtagen