lördag, september 25, 2010

En massa...


Just nu är min dotter och träffar kompisar på IKEA. Mot eftermiddagen/kvällen kommer hon och en kompis hem till oss för att göra pizza till hela familjen och kompisen ska senare sova över här till i morgon och sedan åka hem igen. Jag har förberett son Pusselbit på det och vi får se hur det går... om han stannar inne på sitt rum som han gjorde förra gången eller inte.

Min man har snarkat extra mycket i natt, så jag är lite avslagen. Maken verkar också vara rätt så trött, för efter att ha tagit morgonpromenaden med boxer pusselbit och ätit frukost, somnade han och ligger och snarkar på vår säng...

Även om jag dammsög lägenheten igår, ska det våttorkas idag och badrummet, samt lilla toan städas. Igår kom en person och lagade till hålet i den lilla toan som vi hade efter vattenläckan från lägenheten ovanför oss och det var på tiden. Det hålet sågades till den 1 september och sedan dess har vi haft det lite "oestetiskt" där inne...

Med tanke på hur lite tyska jag läst den här veckan, borde jag sitta med den en hel del, men det är lite svårt att få tiden att räcka till. Var köper man mera tid???

Igår frös jag in resten av den gräslök jag hade ute i min trädgårdstäppa. Det blir väl inte så stora ekonomiska vinster utav den lilla skörden jag fått av den i sommar, men det ger ändå en viss tillfredsställelse att veta att det är något jag odlat själv! =)

Jag har fortfarande några äpplen kvar att skala och frysa in och det behöver också göras idag, för de börjar bli lite dåliga. Ibland funderar jag på att göra lite äppelmos också, det skulle bli oerhört uppskattat av familjen, men det lutar ändå mot att bara skala, skiva och frysa in dem. Tiden räcker som sagt var inte till allt man vill göra, så här gäller det att prioritera det viktigaste!

Jag önskar er alla en underbart härlig lördag och helg!! =)

Inga kommentarer: