måndag, september 13, 2010

En utedag! =)


Vilken underbart trevlig dag det var idag! Visserligen började den misstänkt dåligt i går kväll när jag skulle lägga mig och blev tvungen att inta en migräntablett (sumatriptan) och sov extra länge under denna dags morgon för att den ovälkomne mr. Migrän skulle ha försvunnit sin kos när jag väl vaknade. (Jag hade tur, han var borta när jag steg upp ur sängen!)

Efter att ha läst alla tidningar på nätet, ätit frukost och druckit te och tagit ett skönt bad (det låter nästan som ett spabesök...) tog jag bussen in till la Stada och mötte min underbara chilenska vän M. Vi gick till en kinesisk restaurang och åt dagens buffé och det var jag som betalade besöket. Tidigare har hon bjudit mig på restaurang och dessutom har vi genom åren ofta träffats hemma hos henne där hon bjudit på underbart goda maträtter. Jag kände att det verkligen var min tur att bjuda tillbaka...

Eftersom hon känner en latinamerikan som arbetar där, fick vi lyckokakor till teet. (Det gäller att ha kontakter...). På min lapp i lyckokakan stod det "Någon talar väl om dig" och på hennes stod det "Många goda chanser kommer till dig framöver". Visst är det märkligt att man kan bli så löjligt glad över vad som står på en liten papperslapp?

Efter maten började vi gå runt i klädaffärer för att hitta något snyggt till min vän som snart ska tackas av kommunen och få en guldklocka av dem för att hon jobbat hos dem i 25 år. Jag tror minsann att vi var inne i varenda klädaffär och det fanns så mycket kläder överallt, men ändå inte något som passade - det låter nästan som min garderob! ;D

När vi stod utanför ett café sa min vän att nu får det vara nog, nu behövde hon en latte och en bakelse. Jag tog te och en bulle... och vi satte oss vid ett bord nära fönstret och pratade en hel del. Sedan var klockan helt plötsligt 18.00 och vi hade träffats 12.30 för lunchen, så vi kände att det var nog på tiden att ge oss iväg hem igen.

Nu är jag hemma och har hunnit med en mugg te och har tända ljus bredvid mig på skrivbordet. Det är dags att börja svara på de sista frågorna i tysk språkvetenskap som ska vara färdiga till i morgon. Jag tror nog att det kan ta ett tag, det är en hel del frågor att svara på...

Inga kommentarer: