lördag, september 18, 2010

Min väns dotter


Min vän M. ringde precis. Min andra väns äldsta dotter (Hospicebesök och Resfeber?) dog igår natt i leukemi, bara 17 år gammal. Modern är otröstlig och satt vid liket halva dagen och bara grät, men de måste snart ge rum åt nästa person som ska få vara på hospice. Min vän M. var där och hjälpte min andra vän att klä på dottern de kläder hon ska ha innan hon kördes iväg till den plats hon ska förvaras på innan begravningen...

Enligt den tradition från det land som modern kommer ifrån, skall den döda brännas, men hon orkar inte med det och därför ska det bli en vanlig begravning. Jag kommer att så fort som möjligt som begravningstiden är bestämd att få reda på den.

Det måste vara oerhört svårt att vara mamma och ha barn som dör ifrån en. Jag tänker bland annat på min egen mormor, hon har nu begravt en son och en dotter...

Dagens väder stämmer bra in på de nyheter jag precis fått! =(

Inga kommentarer: