söndag, augusti 15, 2010

Hospicebesök...


Min son har haft feber i dag och dotter Pusselbit kom hem från huvudstaden. Maken har inte mått så bra, men jag mådde bättre i dag än igår...

En av mina bästa vänner (M) ringde i eftermiddag och berättade att vår gemensamma väns unga dotter ligger på dödsbädden och det rör sig om bara några dagar. Hon har precis tagit studenten två år innan hon egentligen ska ta den och det med allra högsta betyg. Fast hon har också haft leukemi i många år och nu är det tydligen snart dags att... ja... hon ligger på ett hospice och vägrar äta eller ta dropp och då vet man ju att då dröjer det inte länge till innan...

Min väninna M. och jag kom överens om att i morgon åker vi dit och hälsar på. Både för vår gemensamma väns dotters skull och för vår egen skull. Vi har följt henne under hennes uppväxt och tycker att det här är något alldeles fruktansvärt hemskt och ett slöseri på liv. Hon är så rar, trevlig och väldigt, väldigt smart. Om hon inte hade haft leukemi så hade hon kunnat gå väldigt långt och eventuellt också kunnat göra någon skillnad i något sammanhang...

Om jag ska komma upp i morgon och inte må allt för risigt, är det bäst att försöka komma i säng. Ha det så gott...

2 kommentarer:

Siita sa...

Tråkigt när unga får den sjukdomen. En tjej som åker med mej till jobbet hennes syster dotter dog nyss av det, 8 år gammal. Kram o god morgon.

Frogprincess sa...

Det är en grym sjukdom...
Jag tror att hon blir glad att ni kommer.