lördag, augusti 28, 2010

En lugn lördag


Det är strålande solsken, men hösten är i antågande. Det känns i luften...

Dotter Pusselbit har tagit sig till la Stada för att träffa kompisar, bland annat hon som ska ligga över hos oss i natt. På vägen hem från la Stada ska de köpa ingredienserna till den sushi de ska göra till middag åt oss...

För några veckor sedan började jag spela Travian på nätet. Det är ett strategispel och väldigt roligt. Eftersom jag gått med i en allians där vi satsar på att spela defensivt och inte offensivt, så innebär det att jag inte behöver lägga ned så värst mycket tid på det, kanske högst en halvtimma/dag sammanlagt. Man lär sig otroligt mycket på att spela online. Och till denna allians hör ett forum som några ledare i alliansen ordnat gratis på egetforum.se...

Det har gjort att jag varit nyfiken på hur det fungerar att sätta upp ett eget forum på egetforum.se. Det finns ju hur många olika forum som helst på nätet, bland annat ett migränforum där alla som har migrän kan gå med och diskutera olika saker om det...

Man kan låsa forumet så att bara medlemmar kan läsa vad som skrivs och man som administratör kan också se till att bara de som man vill ha med kan gå med i det... jag håller fortfarande på att sätta mig in i allt och har ännu inte bestämt om det ska bli ett "riktigt" forum eller bara ett "övnings"forum.

Snart ska lite disk diskas och jag tänkte sätta son Pusselbit på att dammsuga alla golv. Det är något som han är oerhört bra på. Idag verkar han vara på ett sällskapligt humör, för han sökte självmant upp mig och började prata om olika saker. Då får man ta reda på den stunden för det händer inte alltför ofta! =)

1 kommentar:

maria sa...

jag hade oxå ett forum förut och det var roligt men en hel del jobb..

ha en go kväll :)
kramen